טוב לדעת: הטבות לימודים לחיילים משוחררים

חיילים
(צילום: דובר צה"ל)

מעוניינים לדעת אילו הטבות ומלגות יש לחיילים משוחררים הנרשמים ללימודי תואר ראשון במכללות? האם סיימתם את השירות הצבאי או השירות הלאומי ובכוונתכם להירשם ללימודים במכללה?

תקופת הלימודים במכללה או באוניברסיטה נחשבת לאחת התקופות היפות והחווייתיות בחיים, עם זאת זו תקופה מאתגרת כלכלית ונפשית, יש מתח רב במהלך הלימודים, בעיקר בתקופות המבחנים, ורבים מהסטודנטים חייבים לשלב בין עבודה ללימודים כדי לשלם שכר לימוד ולממן את הוצאות המחיה שלהם. בנוסף, בתקופת הלימודים במכללה דברים רבים עשויים להשתנות בחיים האישיים, לדוגמה נישואין, הקמת משפחה והבאת ילדים לעולם, רכישת דירה, תשלומי משכנתא מכבידים ועוד.

לכן, חיילים משוחררים המתכננים ללמוד לתואר ראשון בתחום מסוים כמו משפטים או חשבונאות, חייבים לבדוק היטב אילו מלגות והטבות המכללה יכולה להציע להם. כדי לסייע לכם להבין אילו הטבות לימודים לחיילים משוחררים תוכלו לקבל לאחר הרישום ללימודים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הכנו עבורכם רשימה מסודרת עם ההטבות והמלגות שמגיעות לסטודנטים במכללה.

סיוע דרך האגף והקרן לחיילים משוחררים

- פרסומת -

חיילים משוחררים זכאים למגוון הטבות ומלגות סיוע בשלב ההכנה ללימודים באקדמיה ובמהלך הלימודים במכללה. האגף והקרן לחיילים משוחררים מציעים בין השאר מימון להשלמת 12 שנות לימוד, סיוע כספי לנרשמים ללימודי פסיכומטרי, סיוע במימון הלימודים במכללה עם אפשרות לקבלת דמי קיום לחיילים המשוחררים הזכאים לכך, סיוע לנרשמים לתואר ראשון הלומדים במכינה אקדמית (חוק הפריפריה). בנוסף, אפשר לקבל באמצעות האגף והקרן לחיילים משוחררים מלגות ללימודים או לסיוע אישי, אלו תרומות מגופים ואנשים פרטיים.

קרנות סיוע לחיילים משוחררים

יש קרנות סיוע רבות המסייעות מידי שנה לחיילים משוחררים הנרשמים לתואר ראשון ולסטודנטים הלומדים לתואר ראשון או במסגרת המכינה הקדם אקדמית. קרנות הסיוע המוכרות מנוהלות על ידי גופים שונים, יש קרנות מימון רבות, ביניהן ניתן למנות את הקרנות והגופים הבאים:

  • הקרן לעידוד השכלה גבוהה דרך הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון.
  • קרן הישג המציעה מלגות לחיילים משוחררים שהוכרו על ידי צה"ל כחיילים בודדים.
  • קרן גרוס המציעה מלגות ותמיכה בפרויקטים של חיילים משוחררים הזכאים על פי התנאים שנקבעו.
  • קרן הסיוע של מפעל הפיס המעניקה מלגות רבות לחיילים משוחררים.
  • קרן אייסף הפועלת לצמצום פערים ולקידום שוויון הזדמנויות.
  • קרן אימפקט (IMPACT) ללוחמים ולתומכי לחימה המגיעים ממשפחות מעוטות יכולת.
  • קרן איסלר המציעה מלגות בגובה 4,000 ₪ לחיילים משוחררים הנרשמים ללימודים במכללות אזוריות.
  • קרן האפוטרופוס הכללי המציעה מלגות לחיילים משוחררים הלומדים לתואר ראשון.

יש עוד מגוון קרנות מימון וסיוע המציעות מלגות והטבות שונות לחיילים משוחררים הנרשמים ללימודים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. ניתן לפנות ליועץ הלימודים של המכללה למידע נוסף ולסיוע. כדאי לבדוק גם קרנות מימון מהמועצה המקומית בה החייל המשוחרר מתגורר, במיוחד אם הוא חי בפריפריה. חשוב להגיש בקשה מסודרת ומנומקת בגיבוי מסמכים כדי לקבל את ההטבות והמלגות.