דווקא בקורונה: מלכה פלדמן, עולה חדשה ואם חד הורית הפכה משכירה לעצמאית ופתחה עסק מהבית המתמחה באוכל רוסי כשר

מלכה פלדמן
מלכה פלדמן. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מלכה

הקורונה גרמה לעסקים רבים להיסגר לתקופות ארוכות ואף לצמיתות, אבל הנתונים לא הפחידו את מלכה פלדמן, עולה חדשה שפתחה עסק המתמחה בקהל הרוסי הדתי. מלכה למדה אצל שפים מאיטליה וצרפת החליטה לממש את חלומה ולהפוך לעצמאית שתוכל לפרנס את שני ילדיה – מהבית.

מלכה פלדמן, יזמת ירושלמית, תושבת שכונת רמות ועולה חדשה החליטה לאחרונה לפתוח עסק בתחום האוכל המיועד בעיקר לקהל הרוסי אירופאי דתי. פלדמן החליטה להפוך את מעמדה משכירה לעצמאית. לאחר שעבדה במספר מסעדות יוקרה במושבה הגרמנית ורחביה בירושלים החליטה שזה הזמן לצאת לדרך. להתחיל לספק לקהל הרוסי שומר הכשרות אוכל בדגש על המטבח הרוסי והאירופי בהשגחת בד"ץ ירושלים.

מלכה פלדמן
מתוך עמוד הפייסבוק של מלכה פלדמן

פלדמן שנעזרה בשירותי מט"י ירושלים בשיתוף המשרד לקליטת עליה עלתה לישראל עם פרויקט MASA קולינרית מהדרין. לאחר שלמדה משפים מאיטליה וצרפת, קיבלה תעודת טבחית, מלכה פלדמן, אשה  דתיה, המגדלת את  2 ילדיה לבד, מספרת כי הרעיון לפתוח עסק החל בגלל הצורך שלה להישאר בבית ולהמשיך לפרנס את ילדיה.

הקהילה הרוסית מהר מאוד גילתה אותה והחלה להזמין מהתפריט החדש דרך רשתות חברתיות של משפחות רוסיות דתיות. כך החלו להגיע הזמנות מיוחדות וכך גם החל העסק להתפתח בהנחייתה של היועצת של מטי ירושלים ילנה לישביץ. היא פתחה גם דף פייסבוק ונמצאת בסדרת סדנאות מיוחדות שנקראת "10 צעדים בשיווק דיגיטלי במטרה לקדם את העסק הלאה.

- פרסומת -

כיום, המבחר שלה הולך ומתרחב, וכולל מנות עיקריות וסלטים כמו "הרינג תחת מעיל פרווה" ואוליבייר, כופתאות עם דובדבנים וגבינת קוטג', לחמניות כרוב, קציצות, לשון ג'לי ומעדנים אחרים.

היא גם מציעה שירותי אוכל לשבת, קבלות פנים וחגיגות קטנות במגזר הדתי. על מנת לאפשר לה להגיע להכנסה שתפרנס את משפחתה בכבוד. לכן היא גם עובדת כשפית בבית אצל לקוחות פרטיים, מבשלת על פי בקשה אוכל דיאטטי ותפריטים ייחודיים ללא גלוטן ולצמחונים.