טיפול בדלקת חניכיים בהריון

צילום: FREEPIK

תקופת ההיריון היא אחת מהתקופות המאתגרות ביותר עבור כל אישה. נשים רבות מוצאות את עצמן במציאות בה הן יידרשו לבצע בדיקות רבות. מרבית הבדיקות יהיו קשורות להיריון, כאלה שמטרתן תהיה לבחון את התפתחות העובר. אך אינך יכולה להזניח את בריאותך במהלך תקופת ההיריון, עלייך לדאוג בצע בדיקות בהתאם לצורך. נשים בהיריון עלולות לסבול מדלקת חניכיים, בדיוק כמו שכל אחד יכול לסבול ממנה. האם זה אומר שאותן נשים מוכרחות להמתין עד לסוף ההיריון כדי לטפל בבעיה? במאמר הבא נסביר לך איך תוכלי לטפל בדלקת חניכיים לפני שהיא מחמירה. הרי אף אחת לא תרצה למצוא את עצמה במצב בו היא מזניחה דלקת חניכיים שעשויה להחמיר. מבלי שתשימי לב דלקת החניכיים עשויה להפוך להיות חמורה וגרועה ממה שלקחת בחשבון.

מדוע נשים בהיריון נמצאות בקבוצת סיכון?

אף אחד לא אמר כי כל אישה בהיריון תסבול מדלקת חניכיים כזו או אחרת. מה שכן במהלך תקופת ההיריון הגוף של האישה עובר שינויים מהותיים, כאלה שמשפיעים על כל הגוף. בהתאם לכך אותן נשים עלולות לסבול מדלקת חניכיים בעצימות משתנה. כמובן שאותן נשים עשויות לסבול מבעיות נוספות שאותן הן לא הכירו קודם לכן. אך את הדלקת בחניכיים קל מאוד לזהות, אין סיבה לקשר את העניין הזה להיריון עצמו. לשמחתך יש מה לעשות בנידון, אינך צריכה להשלים עם המציאות החדשה.

איך ניתן לזהות דלקת חניכיים במהלך ההיריון?

ד"ר שוורץ כמו רופא שיניים אחרים מספר כי אין סיבה לקשר את דלקת החניכיים להיריון עצמו. ישנם תסמינים ספציפיים שברוב המקרים מעידים על הופעת דלקת בחניכיים. אינכם צריכים להיות רופאי שיניים על מנת להבחין באותם תסמינים מראש. אילו תסמינים יהיו הבולטים ביותר? דימום בעת צחצוח השיניים, ריח רע מהפה, רגישות באזור הפה. כל הסימנים הללו לא אמורים להשאיר לכם מקום לספק לגבי דלקת חניכיים. במרבית המקרים כאשר אחד מהסימנים הללו מופיע יהיה מדובר על דלקת שחובה לטפל בה. אל תביאו את עצמכם למצב בו אתם מזניחים את הדלקת או מטפלים בה רק אחרי ההיריון.

האם ניתן לטפל בדלקת חניכיים בזמן ההיריון? 

נשים בהיריון חוששות מאוד לטפל בבעיות בריאותיות כדי לא לפגוע בעובר עצמו. ישנם המון טיפולים רפואיים שאותם לא ניתן לבצע במהלך תקופת ההיריון. כל עוד מבצעים את הטיפול בעזרתו של רופא שיניים מיומן, אין מה לדאוג בהקשר הזה. הטיפול עצמו יהיה מותאם להיריון, כך שתוכלי לדעת כי ניתן יהיה לראות את האור בקצה המנהרה. מן הסתם תרצי לראות שיפור מהיר בהרגשה האישית שלך שכוללת בין היתר גם אי נעימות. נדגיש כי את הטיפול חובה לעשות כאשר כל הנושא של ההיריון נמצא על הפרק. זה לא משנה אם את בתחילתו של ההיריון, בדיוק באמצע שלו או לקראת סופו. 

כיצד מטפלים בדלקת חניכיים בהיריון?

- פרסומת -

לרשותו של רופא השיניים עומדים משאבים רבים שיאפשרו לך להשיג הקלה מהירה. את לא צריכה להביא את עצמך למצב בו את מזניחה את בריאות הפה. ניתן למצוא המון תכשירים שמטרתם העיקרית תהיה לסייע במקרה הזה. הם ימנעו מהכאבים להופיע, אך בו בזמן גם יעצרו את התפשטות הדלקת. קיימות גם תרופות שניתן יהיה לקחת אותן במקרה של דלקת חניכיים בזמן ההיריון. הרופא הוא זה שינווט את הספינה ויביא אתכן למצב בו דלקת החניכיים לא תטריד עוד. אין דבר יותר מבאס מאשר להתמודד עם כאבים בלתי הגיוניים בפה.