טיפים חשובים בתכנון של מטבחים

אחד המקומות היותר מרכזיים בבתים הוא המטבח. יש משפחות שנמצאות באזור זה יותר ויש משפחות שפחות, אך לרוב מדובר בלב הבית. אחד הדברים הכי חשובים במטבחים הוא הנוחות. נוחות במטבחים מתקבלת כאשר שמים דגש על תכנון נכון יחד עם עיצוב נעים. כאשר יש סינרגיה בין שני אלו, נוצרת תחושה נעימה שגורמת לנו לרצות להיות יותר במטבח. איך מתכננים נכון מטבח ואיך בוחרים עבורו עיצוב נעים? על הנושאים האלו נדבר כעת.

צילום: pexels

צורת המטבח ומידות המטבח

כל תכנון מוצלח של מטבח לבית או מטבח גינה בהתאמה אישית, מתחיל בתכנון צורת המטבח והמידות שלו. לפני שאתם מתחילים בתכנון, עליכם למדוד אורך ורוחב שבו תבנו את המטבח ולחשוב על צורתו. גם המידות וגם הצורה צריכים לייצר ביחד חלל נוח ולא צפוף מידי. יש מטבחים שהמראה שלכם מזכיר צורה של האות ח'. מטבחים אלו הם לרוב מטבחים גדולים. יש מטבחים שבהם תהיה האות ר' והיא מיועדת למטבחים יותר קטנים. כיום אנו רואים גם הרבה מטבחים שמעוצבים בצורה של שני קווים מגבילים.

האם להכניס למטבח אי?

אחת השאלות שהרבה אנשים שואלים בעת תכנון מטבח היא האם להכניס אי? האי הוא פונקציה מאוד נוחה המספקת משטח עבודה גדול, מקום אחסון מרווח ולפעמים גם מקום ישיבה לאכילה ביום יום. הכנסת אי למטבח תהיה במקרים שבהם יש לכם מספיק מקום והמטבח מרווח, במידה וזה לא כך, האי עשוי ליצור חסימה של החלל.

- פרסומת -

תכנון המטבח לפי הצרכים שלכם

לאחר שבדקתם את הצורה, המידות והאפשרות להכניס אי, כעת עליכם למנות את הצרכים שלכם מהמטבח. כתבו לעצמכם רשימה של כל הדברים שהולכים להיות באחסון. חישבו על כל מכשירי החשמל שתמיד אין להם מקום, חישבו היכן להניח את הפח, המטאטא ואפילו הכלים שמתייבשים לאחר השטיפה. כאשר אתם מייצרים מקום אחסון נוח לכל חפץ וחפץ, אתם תחושו כי המטבח שלכם נוח. לאחר שביצעתם את הרשימה, נסו לצייר בקווים את המטבח ובכל חלק לכתוב בו תכתבו אילו חפצים מיועדים להיות שם. בצורה זו לא תשכחו שום חפץ ולכל דבר יהיה מקום.

תכנון מיקומים

עוד שאלה שתמיד עולה בעת תכנון מטבח היא המיקומים. היכן לשים את הכיור, היכן יהיו הכיריים, איפה כדאי להניח את המקרר. בנושא זה חשובה הזרימה בפעולות המטבח. נסו לחשוב כאשר אתם מבשלים, אילו פעולות אתם מבצעים ומה חשוב שיהיה קרוב. כך לדוגמא, המדיח חייב להיות קרוב אל הכיור, מגירת התבלינים צריכה להיות מתחת לכיריים, אחסון הכלים צריך להיות קרוב לאזור השטיפה והמדיח כדי שיהיה קל לפנות. כאשר מבצעים את התכנון בצורה כזו, אתם מייצרים במטבח נוחות.