כל מה שכדאי לדעת על בניית פרגולות

יש לכם בית פרטי או מרפסת גדולה ואתם זקוקים לאזור הצללה נוח? הפתרון האיכותי ביותר כיום הוא כמובן פרגולה מעוצבת מעץ. אילו סגנונות עיצוב של פרגולות קיימות כיום? איך ניתן להתאים את העיצוב לחצר שלכם? ואיזה צבע לבחור עבור הפרגולה? על השאלות האלו תקבלו מענה במאמר הבא.

להתאים את צורת הפרגולה למיקום ההצללה

לכל חצר של בית יש נראות אחרת ולכן יש להתאים את צורת הפרגולה לפי צורת החצר והמיקום שבו תרצו הצללה. לפני שאתם מחליטים שאתם מעוניינים בפרגולה המרובעת או הפרגולה המלבנית, שהן הצורה הנפוצה ביותר, כדאי להתייחס לגודל של המיקום וצורתו. אם מדובר באזור פינתי שיש צורך לייצר בו הצללה, שווה לשקול צורה של פרגולה בסגנון של חצי עיגול. אם מדובר במיקום בגינה שאינו מחובר לבית, כדאי לשקול עיצוב של פרגולה עגולה, עיצוב שיכול להיות מאוד יפה ומיוחד. מתחת לכל צורות הפרגולה ניתן להניח ריהוט גינה במחיר זול ולייצר פינת ישיבה נוחה ויפה.

ביצוע מדידות לפני הרכבת הפרגולה

לפני שאתם בוחרים בקבלן לבניית פרגולה, חשוב מאוד לבצע מדידות נכונות של המיקום. פרגולות ניתן לבנות בגדלים מגוונים וחשוב שתגדירו מראש את המידות הרצויות. כאשר אתם יודעים את המידות ואתם גם עוברים עליהן עם הקבלן, רכישת העצים והכנתם תהיה מדויקת יותר וזה ללא ספק יתבטא בעת הבנייה. בסופו של דבר, וודאי תרצו שתהיה לכם פרגולה בדיוק בגודל שביקשתם, לכן החלק הזה הוא מאוד חשוב.

- פרסומת -

בחירת סוג העץ עבור הפרגולה

איזה עץ מתאים עבור פרגולות? כיום אנו נראה שימוש בעץ אורן או בעץ איפאה בבניית פרגולות. שני סוגי עץ אלו מאוד מתאימים לתנאי חוץ וניתנים לשיוף וצביעה מחדש. העלות של עץ האורן היא נמוכה ביחס לעצים אחרים ולכן אם אתם שוקלים את הבנייה של הפרגולה עקב עלות, תוכלו לבקש שהבנייה תתבצע מעץ אורן. עצים העשויים מאיפאה הם מאוד עמידים ויפים וגם קצת יותר יקרים, אך הם ללא ספק שווים את זה. לרוב משתמשים בעץ זה לבניית דקים ופרגולות.

איזה צבע לבחור עבור הפרגולה

הטרנד החזק ביותר כיום הוא צביעת הפרגולה בגוון לבן המתאים לסגנונות עיצוב כפריים ובוהו שיק. מי שפחות מתחבר לצבע הלבן, יוכל לבחור בגווני עץ שונים. שני צבעים מאוד יפים עבור פרגולות הם צבע של עץ טיק וצבע של עץ אגוז. מי שמחפש מראה טבעי וכפרי, בהחלט יוכל ליצור זאת עם הצבעים האלו. צבעי העץ הם למעשה לכה וניתן להחליף אותם בכל עת. שיוף קל אחת לשנה וצביעה מחדש יאפשרו לכם לשנות את הצבע ולחדש את מראה הפרגולה.