יד בנימין: התמוטטה בזמן הליכה ביישוב, השכנים הצילו אותה ברגע האחרון

"כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו". עבור ארבעה מתושבי יד בנימין זו לא קלישאה אלא מציאות,  עליה קיבלו השבוע תעודות הוקרה מראש המועצה. "זה היה יכול בקלות להיגמר אחרת".

לפני כשבועיים, ביום שישי בבוקר, יצאו חיה שטול ורחל מועלם להליכה ביישוב יד בנימין כאשר לפתע התמוטטה רחל על המדרכה ללא דופק ונשימה. חיה הבינה כי מדובר בעניין של חיים ומוות ורצה לשני הבתים הקרובים: משפחות יפה ורצאבי, ודפקה על דלתם בצעקות ובקשת עזרה. המשפחות שמעו את הצעקה ויצאו החוצה לסייע – יוסי יפה התקשר למד"א, שנתנו הנחיות כיצד לבצע החייאה, ויחד הצליחו החברים לבצע את ההנחיות ולבצע החייאה מוצלחת עד שהגיעו צוותי מד"א למקום והמשיכו בטיפול מציל החיים.

לפי הצוות הרפואי של מד"א החייאות רבות מסתיימות בכישלון והטיפול הראשוני הוא זה שקובע את סיכויי ההצלחה. ולכן אין ספק שחייה של רחל ניצלו רק בזכות התושייה והפעילות המהירה של החברים. רחל שאושפזה מחוסרת הוכרה, התעוררה ובשבוע האחרון כבר שוחררה ב"ה לביתה.

בעקבות האירוע וההבנה כי טיפול ראשוני חשוב ומציל חיים החליטו במועצה, יחד עם מחלקת ביטחון ורכזת הקהילה רבקה פוקס, לקיים הדרכות ביישובים בנושא "מתן מענה לחירום".

- פרסומת -

בנוסף היום, באירוע מרגש במועצה, העניקו ראש מועצת נחל שורק, שי רייכנר, רכזת הקהילה רבקי פוקס וקב"ט הביטחון רתם גן, תעודת הוקרה לחיה שטול, יוסי יפה ובני הזוג רצאבי על פעילותם והסיוע מציל החיים שהעניקו לרחל.

שי רייכנר, ראש המועצה האזורית נחל שורק: "בשם כל קהילת המועצה אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מהירה לרחל ולאחל לה לחזור במהרה לאיתנה ולהודות מאוד לחיה שטול, יוסי יפה ובני הזוג רצאבי על הצלת החיים והסיוע שהעניקו במקרה החרום. בארוע שרבים היו נכנסים בו ללחץ ופאניקה הצלחתם לתפקד באופן ראוי להערצה והצלחתם להציל חיים."