יוזמת סטרוק והרווח של כל רוצח יהודי

אילוסטרציה (צילום: דובר צה''ל)

מהטלפון המפתיע של ח"כ אורית סטרוק בעיצומה של השבת ועד המשכורות המנופחות של הרוצחים הפלסטינים. המספרים מדברים!

עמיעד טאוב 24/06/2014

מחבלי שליט חוזרים לתאם

אל השבת שמיד לאחר חטיפת הנערים נכנסה ח"כ אורית סטרוק חברת ועדת חוץ וביטחון ואחת הנשים היותר חכמות בכנסת בשמחה, היה זה לאחר שגם אל מכשיר הטלפון שלה הגיעו הודעות הוואטס אפ הנבזיות על שחרור הנערים ע"י הימ"מ מהכפר עוורתא. עם כניסת השבת ולאחר מפגש עם כוחות ביטחון בחברון, הסתבר לה השקר והעובדה שהנערים עדיין כלואים לא נתנה לה מנוח.

בעיצומה של השבת ולאחר שהתייעצה עם בעלה הרב אברהם סטרוק, רב במכון מאיר טלפנה לנפתלי בנט חבר הקבינט הבטחוני והציעה לו לכלוא מחדש את משוחררי שליט על מנת להפעיל לחץ על החמאס וכדי שבמקום לחפש "מחט בערימת שחט" תיווצר הרתעה תודעתית ושינוי משמעותי בשטח בסגנון "בעל הבית השתגע".

- פרסומת -

התוצאות נראו השבוע בשטח ו-56 מהמחבלים ה"כבדים" ששוחררו בעסקת שליט נכלאו מחדש. על מנת לסבר את האוזן, בעסקת שליט שוחררו אלף מחבלים מתוכן כ-500 מחבלים "קלים" קרי כאלו שנעצרו בגין יידוי אבנים או לקראת סיום עונשם, מתוך 500 ה"כבדים" 200 גורשו לטורקיה, 200 לעזה ועוד כמאה נותרו בשטחי יהודה ושומרון מתוכם כאמור עצרו כוחות הביטחון 56 בעקבות יוזמת סטרוק. לאחר הטלפון לבנט, המשיכה סטרוק בשבת ומוצ"ש ליצור חזית קואליציונית לקידום המהלך בקבינט ע"י שיחות עם אלקין עם אנשי לשכת רוה"מ וחברי הכנסת אלעזר שטרן ודוד צור מהתנועה ויחדיו הם יצרו קואליציה המגובה במענה משפטי למעצרים. מסתבר כי החכי"ת שניסו לצייר כהזויה וקיצונית היא אחד האנשים היותר פרגמטיים במשכן, מהסוג שמביא תוצאות!

מחיר דמים

בכל ההתנהלות מול הצד הפלסטיני חשוב לשים לב למשמעות הכיס והכסף. קו חד וברור המעיד כי יש תמורה לטרור עובר בין חברת המרמרה חנין זועבי חובבת הטרוריסטים שחוגגת על חשבוננו כולל לשכה רכב ועוזרים לבין המחבל הבזוי זיאד עוואד שרצח את נצ"מ ברוך מזרחי ונעצר השבוע (הרוצח הנאלח שוחרר לפני כשנה במסגרת העסקה וכשנתפס ציין כי "יצא דווקא באור יום לבצע את הפיגוע על מנת לוודא שמדובר ביהודים"). מסתבר כי במחי רצח של קצין משטרה ברשות של אבו מאזן נוצרת המשוואה המשתלמת של "רצחת-הרווחת'. עוואד שבכל השנים שבהם ישב בכלא עד עסקת שליט קיבל משכורת של 7000 ש"ח נטו (שכמובן המשיכו לאחר שחרורו במסגרת "פנסיית האסירים המשוחררים") של אבו מאזן יכפיל את ההכנסה המשפחתית ל-14,000 ש"ח לחודש עם כניסתו לכלא של בנו שחונך על ברכי הדמים של האב. בימים בהם המשכורת הממוצעת ברשות נמוכה מ-3000 ש"ח, העסקה הכי משלמת בצד הפלסטיני הינה רצח יהודים. העיקר שאנחנו ממשיכים להעביר לרשות הפלסטינית 400 מיליון ש"ח מידי חודש מכספי משלם המיסים הישראלי. עולם הפוך!

שבת היא מלזעוק?

אגב מי שזעקו על קיום שיחות טלפון בשבת ושכחו שפיקוח נפש דוחה שבת יש להזכיר את סיפור מאורעות תרפ"ט כאשר המון ערבי מוסת בידי המופתי חאג' אמין אל חוסייני הסתער על שכונת מאה שערים. יהודי בשם וייסנשטרן שיצא עם רובה וירה לעבר הפורעים הניס אותם לכיוון שער שכם שם החל מסע רצח חייתי בסמטאות העיר העתיקה (היהודים נקברו בקבר אחים שכן לא היה ניתן לזהותם). מי ששם סוף למסע ההרג היה הרב קוק זצ"ל שבשיחת טלפון בעיצומה של השבת טלפן לנציב ועדכן אותו על הרצח המתבצע, הנציב ניסה להתחמק והרב קוק התעקש ופקד עליו בשם המוסר והמצפון האנושי למנוע את הטבח ואכן שוטרים בריטיים שיצאו למקום עם נשקם מנעו את המשך הטבח הנורא.