ברקת: "לבנות את ירושלים- אולי אחת הנקמות הגדולות ביותר בשונאי ישראל"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת השתתף בחנוכת מרכז "חיבה" למורשת וזהות יהודית בירושלים ואמר: "עם כל הכאב הגדול, כאשר אנחנו חונכים דווקא הערב עוד מפעל יהודי ציוני בירושלים, אולי זו אחת הנקמות הגדולות ביותר שאנחנו יכולים לנקום בשונאי ישראל: לבנות את ירושלים".

עטרת זרביב 03/07/2014

השבוע התקיים בירושלים טקס חנוכת מרכז חיבה ע"ש מקס וג'ני וייל בהשתתפות שר הפנים גדעון סער, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מייסד תנועת חיבה מר אליהו גבאי, סגן ראש העיר ירושלים קובי כחלון, המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ', מר מקס וייל, הרב ברל ויין ומאות משתתפים.

את הטקס פתח יהורם גאון אשר הדגיש כי תכנן לומר תפילה לשלומם והחזרתם הביתה של הבנים ובמקום זאת נאלץ להודיע על הנורא מכל. לאחר ההודעה הדרמטית, פתח הזמר גולן אזולאי בשיר "אנא בכוח".

- פרסומת -

שר הפנים, גדעון סער התייחס בדבריו לזיקה של העם היהודי למורשתו: "הזהות שלנו היא חלק מהעצמה שלנו, היא חלק מסוד הקיום שלנו. נכון שאנחנו לא יכולים להתקיים שעה אחת ללא הכוח הצבאי של צה"ל וכוחות הביטחון, אבל במידה לא פחותה, אם לא נדע לשמור, ולהנחיל לדורות הבאים את הזהות המשותפת שלנו, אנחנו מסכנים במו ידינו את הדבר זה.

עוד התייחס שר הפנים לתפקידו הקודם במשרד החינוך וציין כי הרגעים המאושרים ביותר שם, היו קשורים לצעדים המשמעותיים שקידם בתחום הזהות היהודית והמורשת.

"אני אומר את כל זה מתוך תחושת ההערכה לפעילות הזאת של "בית חיבה" שמטרתה למנף את המסורת היהודית, להנגיש אותה לקהל הרחב ולטפח שיח, ולחבר את המורשת היהודית עם התרבות הישראלית הצעירה", ציין השר והתייחס במרומז לפרשה האחרונה בנוגע לפתיחת עסקים בשבת: "אני לא רוצה חלילה, להיכנס בערב כזה לפולמוס. לאור השיח המתנהל בימים האחרונים, אני רק רוצה לומר: אנחנו אומרים "שבעים פנים לתורה" אבל קודם כל לתורה. כל אחד על פי גישתו, על פי דרכו. איננו יכולים, איננו רשאים להתייחס רק לצד אחד מהאוכלוסייה ולנתק ציבורים מאד רחבים של עם ישראל מהשורשים שלנו. אם לא נתפח את הזהות שלנו את המורשת שלנו, אנחנו נתקשה מאד לעמוד באגרים העומדים מולנו".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, העניק תעודות הוקרה לתורמים אשר אפשרו את הקמת "מרכז חיבה" ולאחר מכן התייחס לרצח הנערים: "לאחר ציפיות ותקווה, הערב התוודענו לאכזריות של רצח בדם קר של ילדים חפים מפשע. אולי דווקא בערב כזה, עם כל הכאב הגדול כאשר אנחנו חונכים עוד מפעל יהודי ציוני בירושלים, לא שזה נחמה, אבל אולי זה אחת הנקמות הגדולות ביותר שאנחנו יכולים לנקום בשונאי ישראל: לבנות את ירושלים".

חבר הכנסת לשעבר אלי גבאי, מייסד תנועת "חיבה" הודה לתורמים ולמשתתפים באירוע וציין כי היום נוסף עוד נדבך לבנייינה של ירושלים: "כאשר אנו עוסקים בבניינה של ירושלים אנו שותפים בנס של כלל עם ישראל. זאת, במיוחד כאשר הבניין מיועד למורשת ישראל ולהנחלת הזהות היהודית. כל פעילות שתחבר בין הקהלים, ותסייע להוריד את החומות ואת הניכור בין המגזרים תמצא מקום במרכז חיבה".

תנועת 'חיבה' שמה לה למטרה למנף את המסורת היהודית לגבהים ומרחבים חדשים על ידי הנגשה ותרגום של עולם התוכן היהודי ציוני לשפתו של הציבור הרחב ובמיוחד לדור הצעיר.

המרכז החדש אשר נחנך הערב יפתח שיח עמוק עם הזהות היהודית ציונית, יהווה מרכז לפעילות הענפה של התנועה וישלב בין פעילויות לקהל הרחב, לבין פעילויות לנוער וסטודנטים מהתפוצות.