יוסי דגן: "בית הדין בהאג – פרודיה"

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן נגד בית הדין בהאג: "התובעת הכללית של משטר הדמים בגמביה החליטה לחקור אותנו בהאג על בניית גני ילדים בשומרון"

יוסי דגן
יוסי דגן. צילום: גור דותן

לאחר ששופטי בין הדין הפלילי בהאג החליטו לאפשר לתובעת הראשית פאטו בנסודה לפתוח בחקירה על "פשעי מלחמה של ישראל" ביהודה ושומרון כותב היום ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בדף הפייסבוק שלו: "פושעת המלחמה מגמביה פאטו בנסודה – לא רוצה לחקור את רוצחי אסתר הורגן, הנקין ופוגל גם לא את הרשות הפלסטינית המשלמת שכר לרוצחי יהודים היושבים בכלא, היא מעוניינת לחקור קצינים שהגנו על תושבים שהותקפו בטילים וראשי רשויות שבונים גנים ובתי ספר. זהו מופע שיא של ציניות וצביעות"

עוד הוסיף דגן בהתייחס לעברה של בנסודה: "התובעת הכללית של משטר הדמים בגמביה – החליטה למרבה האבסורד לחקור אותנו בהאג בגלל בניית גני ילדים בשומרון, התובעת הבינלאומית בהאג, אהובתם החדשה של ארגוני השמאל הקיצוני, שימשה כשרת משפטים וכתובעת הכללית בגמביה, באחד המשטרים האפלים והרצחניים בעולם – של יחיא ג'אמה.

תחת המשטר בו שימשה בתפקיד שרת המשפטים והתובעת הכללית, עונו, נאנסו, ונעלמו אזרחים רבים בחסות הממשל. משטר כ"כ מושחת, שאפילו בזמן אסונות טבע התקשו מדינות העולם לשלוח לשם סיוע הומניטרי בידיעה שאת הכל ישדוד הדיקטטור"

בעולם מתוקן, גוף כמו בית הדין הבינ"ל בהאג היה אמור לשפוט אותה לשנות מאסר ארוכות. במקום זה, היא התובעת שלו. מעבר לשיא חדש בתיאטרון הצביעות באו"ם, הדבר מוכיח כמה הזהירות המוקצנת והפחד של הממשלות לקחת אחריות ולהחיל ריבונות ישראלית בארצנו – לא רק שלא עזרה במאום, אלא שבגמגום ובהססנות הללו היא אף מגבירה את האנטישמיות כלפינו. אין עם כובש בארצו! אנו נמשיך בחזון הציוני, נבנה בכל הכוח את מרכז מדינת ישראל בלי לגמגם ובלי למצמץ".

- פרסומת -

דגן פנה כבר בדצמבר 2019 לבית הדין בהאג ודרש להדיח את בנסודה זאת על רקע היותה שרת משפטים במשטר רצחני.

בפנייה, שנשלחה על-ידי עורכי הדין עמיחי ויינברגר ועדי סנדינסקי לוי, ממשרד עורכי הדין ויינברגר ברטנטל, נכתב בין השאר כי "זה מופע שיא של ציניות מצד התובעת שמנסה להעמיד את אלופי צה"ל וראשי רשויות מקומיות ביו"ש 'בעוון' של חיים ובנייה של לב המולדת של העם היהודי. היא עצמה הייתה בתפקידי מפתח כתובעת כללית וכשרת משפטים במשטר רצחני במדינת גמביה אשר פעל לדיכוי זכויות אדם".