עוצמה יהודית, נעם והציונות הדתית חתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות

מפלגת הציונות הדתית בראשותו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מפלגת עוצמה יהודית בראשות עו"ד איתמר בן גביר ומפלגת נעם בראשות אבי מעוז חתמו הערב (רביעי) על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות.

לאחר חתימת ההסכם, קראו הצדדים ליו"ר הבית היהודי חגית משה להצטרף לבשורת האחדות על מנת להבטיח את ניצחון הימין בבחירות, ולמנוע הקמתה של ממשלת שמאל מסוכנת.

יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר: "הערב הזה הוא ערב של בשורה למחנה הימין בכלל ולציונות הדתית בפרט. מהאיחוד הערב יוצאת לעם ישראל בשורה גדולה עבור כל מי שחפץ בבית פוליטי אידאולוגי, שלא מתפשר על ערכיו ומניף בגאון דגל של דרך ומחויבות לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. אנו קוראים לכל מי ששותף לחזון הגדול הזה לחבור אלינו ולהיות חלק מהמהלך שיציל את שלטון הימין בבחירות הקרובות".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הגיבה על האיחוד בין בן גביר וסמוטריץ' ואמרה "התכנית שנתניהו שקד עליה לילות כימים יצאה לפועל. הוא רקח איחודים וסחר בשיריונים ובמינויים שיכניסו גזענים קיצונים לכנסת, רק כדי להימלט ממשפט באישומי שחיתות חמורים. כשחסינות על הפרק, הוא מוכן לכרות ברית גם עם כהניסטים. הבושה מתה".

הרב גלעד קריב, מועמד מפלגת העבודה לכנסת ומי שהוביל את העתירה שהביאה לפסילתו של מיכאל בן ארי בבחירות 2019, הוסיף גם הוא על החיבור של סמוטריץ' עם בן גביר: "ראש הממשלה נתניהו ובצלאל סמוטריץ' הכריזו הערב בקול גדול: "עוד כהנא חי" והעניקו תעודת כשרות לממשיכי דרכו של כהנא ושל תורתו הגזענית. זה הוא אות קלון למפלגת הליכוד, שידעה בעבר להקיא את הכהניזם אל מחוץ לבית המחוקקים, והוכחה נוספת לפשיטת הרגל הערכית של האוחזים בהגה השלטון."