יוקר המחיה: ההסתדרות מצטרפת למחאה המתרחבת

ההסתדרות מעלה הילוך במאבק להפחתת יוקר המחיה וחושפת קמפיין חדש לקראת גל הפגנות בכל רחבי הארץ *** יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "לא נתפשר על זכותם של עובדים וגמלאים במדינת ישראל להתקיים בכבוד. יחד אנחנו יוצאים למאבק הזה וביחד גם ננצח בו".

pexels

ההסתדרות נערכת להוביל גל מחאות ארצי בנושא יוקר המחיה, וכצעד ראשון עולה בקמפיין חדש שרותם למאבק את כל אזרחי המדינה. ליריית הזינוק של הקמפיין נחשפו עד כה מיליוני ישראלים שנתקלו במודעת הטיזר שמופיעה בה מילה אחת בלבד – המילה "די!".

מודעות עם המילה "די!" ללא פרטים נוספים וללא זהות הגוף המפרסם, קיבלו אתמול והבוקר את פניהם של הקוראים והגולשים בעשרות כלי תקשורת ישראלים, בהם אתרי חדשות, אפליקציות ועיתונים יומיים, בשפות עברית, ערבית, רוסית ואנגלית. בנוסף לכך, הודעה קופצת עם המילה "די!" הופיעה הבוקר לכל משתמשי אפליקציית הניווט ווייז בארץ. בשעות אלו נחשף כי "די!" פותח את קמפיין יוקר המחיה של ההסתדרות, ולצד המילה די! יופיעו מעתה משפטים שמתארים את המצב הכלכלי החמור שעמו מתמודדים מאות אלפי משקי בית במדינת ישראל, כגון: "די! יקר לנו פה!"; "די! שכר המינימום לא מספיק לקיום בסיסי בכבוד!"; "די! נמאס לנו לשלם את המחיר!" וכד'.

החל מהיום, המודעות והבאנרים של הקמפיין יפנו את הציבור לעמוד הסבר מפורט על המהלך ולתוכנית הכלכלית להפחתת יוקר המחיה. דף ההסבר נפתח בדברים הבאים: "עוד ועוד משפחות, גם משפחות שבהן שני בני הזוג עובדים, לא מצליחות יותר לסגור את החודש. אנו לא עוסקים כאן במותרות אלא בכסף לאוכל, למוצרים בסיסיים, לחשבונות של הבית ולחינוך של הילדים".

בדף ההסבר לציבור מודגש גם כי המאבק שמובילה ההסתדרות הוא לא מאבק פוליטי אלא מאבק חברתי ששייך לכולם. "יוקר המחיה זה לא עניין של ימין או שמאל. אחרי חמש מערכות בחירות שעלו לכולנו ביוקר, יש כאן ממשלה חדשה שנבחרה כדי לתת פתרונות. המציאות שבה הממשלה הזו מתחילה לעבוד היא מציאות חירום כלכלית עבור רבים מאזרחי המדינה".

- פרסומת -

בתוכנית להפחתת יוקר המחיה מציגה ההסתדרות את המלצותיה למקבלי ההחלטות במגוון נושאים, בהם: הגדלת הכנסות העובדים, חיזוק ציבור הגמלאים, חינוך ומשפחה, מחירי הדיור, תחבורה, הוצאות חשמל, מים וארנונה.

במקביל לעליית הקמפיין, ובעקבות הנחייתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נמשכת היערכות ההסתדרות לגל הפגנות ארצי, שיכלול עצרות מחאה בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. המאבק ינוהל על ידי מטה המאבק ביוקר המחיה שיו"ר ההסתדרות צפוי לכנס בימים הקרובים על מנת לסקור את תכנית הפעולה לחודשים הבאים. למטה המאבק שותפים ראשי איגודים מקצועיים, ראשי וחברי ועדים, מרחבי ההסתדרות, נציגי הגמלאים ונציגי תנועת הנוער העובד והלומד. עדכון מלא על תוכנית ההפגנות ברחבי הארץ יפורסם בתקופה הקרובה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר היום: "בשנים האחרונות ההסתדרות בראשותי נהגה באחריות, בממלכתיות ובאיפוק גדול כדי לייצב את המשק ולסייע למדינה לצאת מהמשבר שנקלעה אליו. עשינו את זה בזמן שהפוליטיקאים היו עסוקים בחמש מערכות בחירות. אזרחי המדינה הופקרו ואנחנו כאן כדי להגיד די! אי אפשר להמשיך ככה יותר – חייבים להוריד את יוקר המחיה באופן מיידי. אני קורא למקבלי ההחלטות לשנס מותניים, לקפל שרוולים ולהתחיל לעבוד באופן שהולם את גודל השעה. אנחנו לא נתפשר על זכותם של עובדים וגמלאים במדינת ישראל להתקיים בכבוד. מימין ומשמאל, חילונים ודתיים, מכל דת גזע ומין – הישראלים יוצאים למאבק הזה יחד, וביחד גם ננצח בו".