יו"ר אמונה "חושדת" בשר המשפטים

מינקה חרדה מהתחרדות הדיינים (צילום: באדיבות תנועת אמונה)

יו"ר "אמונה" ליאורה מינקה פנתה לדניאל פרידמן שר המשפטים בדרישה להשהות את מהלך מינוי הדיינים המתוכנן ליום ב' הקרוב "כטירון פוליטי' מנסים גורמים פוליטיים לגרור אותך למלכודת דבש", כותבת מינקה.

עמיעד טאוב 16/03/2007

ביום שני הקרוב, תתכנס הוועדה למינוי דיינים בראשות שר המשפטים החדש פרופסור דניאל פרידמן כדי להחליט על מינויים של כ – 15 דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים.

במכתב, זועם ששלחה יו"ר אמונה ליאורה מינקה לשר היא מביעה פליאה על הכינוס המהיר בטרם נשמעה עמדתו של השר בעניין ודורשת להשעות את מינוי הדיינים .

- פרסומת -

מינקה כותבת כי יש לה "יסוד סביר להניח ולחשוש שאישים ו/או גורמים פוליטיים, מנסים לגרור את שר המשפטים בהיותו עדיין "טירון פוליטי", אל מלכודת, הנדמית כמלכודת של דבש".

מינקה הוסיפה כי מזה תקופה ארוכה מנהלים ארגוני הנשים – ו"אמונה" בתוכם מאבק חריף על אופייה של מערכת השיפוט הרבנית.

עוד כותבת מינקה כי היא מצפה מפרידמן שיאמץ את עמדתו בדבר העמקת תהליך המיון וההכשרה של השופטים, גם בנושא מינוי הדיינים. "אנו סבורות שהדיינים חייבים להיות לא רק אנשי הלכה מובהקים, אלא גם בעלי רקע מתאים והשכלה כללית ותפיסת עולם רחבה, שנפרשת אל מעבר לבית המדרש. חשוב לכל מי שהמערכת קרובה ללבו, שהדיינים יהיו מעורים היטב בהוויה ובחברה הישראלית, ויגלו רגישות למצוקתן המתמשכת, העולה השמימה, של מסורבות גט הכבולות בעגינותן ונתונות לסחיטה ולמרמס".

מינקה אף מציינת כי היא חוששת מהתחרדות הוועדה שחבריה קבעו את הרשימות מראש"חלק מחברי הועדה כבר הגיעו ל"הבנות" פוליטיות, בנוסח של "שמור לי, ואשמור לך" – והגוון והצבע והכיוון הוא אחיד. בתי הדין הרבניים שבים "להתחרד", וזה באמת מעורר חרדות".

בסיום מכתבה, קוראת מינקה לפרידמן לא לפעול כאילו בתי-הדין הם עניין לדתיים:"אתה בודאי יודע שחשיבותם עצומה לכלל הנשים ולכלל הציבור בישראל, אנו קוראות לך שלא להיחפז, מערכת בתי הדין הרבניים "הרוויחה" ביושר את הבקורת הציבורית החריפה כלפיה, לא פעם משום אופיים, עמדותיהם והתנהגותם של הדיינים, שנכנסו למערכת מבלי שעברו סינון נכון ונבון, תנועת האישה הדתית-לאומית, ורוב הציבור בישראל, מצפים, למען כבוד התורה והיהדות, למען כבוד האישה, האדם והחברה כולה – לבחירתם של דיינים קשובים יותר, רגישים יותר ומסתגרים פחות".