ירידה של 20% במספר הזוגות המתחתנים ברבנות תוך עשור

בשנת 2022 נרשמו כ-38,900 זוגות לנישואין דרך הרבנות הראשית. מדובר בירידה של 20% מאז שנת 2011. 17% מתוך הזוגות שנרשמו השנה, בחרו להתחתן דרך ארגונים פרטיים ולא דרך המועצות הדתיות.

הכנה לחתונה

עוד ועוד זוגות צעירים בוחרים שלא להרשם לנישואין ברבנות הראשית. מנתונים רשמיים של המשרד לשירותי דת והלמ"ס שהתקבלו בארגון 'עתים' בעקבות בקשת חופש מידע עולה כי מאז שנת 2010 ועד היום ישנה ירידה של 20% במספר הנרשמים לנישואין דרך הרבנות הראשית. עוד עולה כי מתוך 38,900 הזוגות שנשרשמו לנישואין דרך הרבנות, כ6,500 זוגות (17%) בחרו להרשם לנישואין דרך ארגונים פרטיים המוכרים למטרת רישום נישואין.

אם בשנת 2011 נרשמו ברבנות לנישואין מעל 38,900 זוגות על אוכלוסייה של 5.9 מיליון אזרחים יהודיים בישראל. בשנת 2022 נרשמו מספר דומה של זוגות אך האוכלוסייה יהודית גדלה ב-20% ל-7.1 מליון אזרחים.

לדברי הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים', המגמה היא ברורה ואם המצב ברבנות הראשית יישאר כפי שהוא היום, אז המגמה תימשך. "יותר ויותר זוגות יהודיים בוחרים שלא להתחתן דרך הרבנות הראשית," אומר הרב פרבר, "מדובר בהבעת אי אמון ציבורית במוסדות הרבנות ואסור שהרבנות הראשית לישראל תמשיך להתעלם מהנתונים הללו."

עוד הוסיף יו"ר 'עיתים' כי "רק לאחרונה פורסם סקר המציין כי רק 9% מהציבור היהודי החילוני בישראל מביע אמון ברבנות הראשית. ההתנהלות הנוכחית של הרבנות הראשית מרחיקה את היהודים מהיהדות ופוגעת בצביון היהודי של המדינה."

- פרסומת -

"אנחנו קוראים לפתיחת השורות ולהרחבת האפשרות של גופים יהודיים לרשום זוגות לנישואין בישראל. מדובר בצורך לאומי מהמדרגה הראשונה", סיכם.