יש לכם מכשירי IOT? כך תגנו עליהם

depositphotos.com

מכשירי IOT – internet of things – הופכים נפוצים יותר עם הזמן. למעשה, תחזיות צופות כי הביקוש למכשירים אלה ימשיך לעלות ואף יכפיל וישלש את עצמו תוך כמה שנים.

הבעיה היא, שחברות רבות המייצרות מכשירי IOT עושות זאת עם מעט מאוד ניסיון בתחום אבטחת מידע, או סייבר ולכן, הם גם נמצאים בסיכון גבוה להיפגע ממתקפה כלשהי, אך גם מסכנים את השת אליה הם מחוברים.

אז קבלו כמה טיפים שימושיים, שיעזרו לכם לשמור על מכשירי IOT שלכם וגם על הרשת אליה הם מחוברים.

מחיר הפשטות – פריצות סייבר

- פרסומת -

מכונת קפה עם חיבור לאפליקציה, בר מים עם שליטה מרחוק, מזגן שאתם יכולים להדליק כשאתם בדרך הביתה – כל אלה מכשירי IOT, מחוברים לאינטרנט, כדי שיהיה לכם יותר נוח להפעיל אותם ולשלוט בהם, אבל לפשטות הזו יש מחיר – המכשירים שלכם ולרשת אליה הם מחוברים, חשופים באופן קבוע למתקפת סייבר, פשוט כי אין להם מספיק הגנה.

יחד עם זאת, יש לא מעט דברים שאתם יכולים לעשות בעצמכם, כדי להבטיח שהמכשירים שלכם והרשת האינטרנטית שלכם, יהיו מוגנים:

טיפים להגנה על ה IOT שלכם

  1. חברו לאינטרנט רק מה שאתם חייבים. אם אתם לא חייבים לחבר את המכשיר לרשת האלחוטית כדי להפעיל אותו ביעילות – פשוט אל תעשו את זה.
  2. צרו רשת אינטרנט נפרדת למכשירי IOT – מומלץ לנתק את רשת האינטרנט שמחוברת למידע רגיש, סיסמאות, פרטים רגישים ועוד. עבור מכשירי IOT תוכלו להשתמש ברשת אחרת וכך להגן על מחשבים ומכשירים אחרים שצריכים להיות מחוברים, אבל מוגנים.
  3. הקפידו לעדכן את מכשירי ה IOT שלכם, גם אם אין להם פונקציה של עדכון אוטומטי. עדכוני מערכת עוזרים בין היתר גם להגן על המערכות האלה מפני פריצות מסוגים חדשים.
  4. ודאו שאתם יודעים אילו מהמכשירים שלכם מחוברים ל IOT כדי להבטיח שיש להם הגנות וסיסמאות חזקות.
  5. השתמשו בהגדרות פרטיות נוקשות, אם המכשיר מאפשר לכם זאת. כך תגבילו את כמות המידע שהמכשיר יכול לחלוק. ניתן גם פשוט להשבית את פונקציית שיתוף המידע של המכשיר (מומלץ).

העתיד של אבטחת IOT

חברות הייטק ויזמים שונים מפתחים מוצרי אבטחה מוצלחים במיוחד עבור מכשירי IOT ולכן התחום מתפתח ומשתפר כל הזמן. יחד עם זאת, לדברי יזמים רבים כגון אורי אלטר ואחרים, במקביל להתפתחות הגנת הסייבר על מכשירי IOT, מתפתחים כל העת סיכונים חדשים ומתוחכמים יותר.

משום כך, מומלץ לרכוש מכשירים חדשים ומעודכנים מדי זמן מה, או לבדוק אפשרויות אבטחה חדשות עבור מכשירים אלה.

לסיכום

אבטחת מכשירי IOT עדיין נמצאת בשלבי התפתחות ולכן חשוב להיות רגישים ולהכיר את המכשירים הנמצאים ברשותכם. ניהול נכון של השימוש במכשירים אלה יגן על המכשירים עצמם, על הרשת שלכם ועל כל המכשירים האחרים המחוברים אליה.