כל מה שחשוב לדעת על עורך דין פלילי

עבירות פליליות הן כאלה שגם אם הנפגע מהן הוא אדם פרטי, המדינה היא זאת שתובעת את החשוב בביצוע שלהן לדין ולכן עליו לקבל ייצוג של עורך דין מהרגע שבו נפתחת חקירה נגדו ועד העמדתו לדין, או ביטול כתב האישום נגדו.

העבירות שמוגדרות כפליליות הן עבירות שמוגדרות ככאלה שמשבשות באופן בסיסי את הסדר הטוב בכל חברה, ולכן הן גם זהות בדרך כלל לאותן עבירות במדינות רבות אחרות. לעבירות פליליות נחשבים פשעים כמו רצח, גניבה, שוד, סמים, הלבנת הון וצווארון לבן, תקיפות אלימות ועבירות מין, בין היתר. כל העבירות מחייבות העמדה לדין וענישה ולכן בלי ייצוג של עורך דין פלילי אי אפשר להיחלץ מהן בכלל או בענישה מקילה יותר בפרט.

מהו עורך דין פלילי ומהם תחומי העיסוק שלו?

עורך דין פלילי בתל אביב הוא כל מי שיכול לייצג אתכם בכל שלב של חשד לעבירה פלילית שאתם עלולים להיות מעורבים בה. זה מתחיל מרגע הזימון לחקירה ומחייב תדרוך והכנה כדי שלא תפלילו את עצמכם, זה נמשך בליווי ההליכים של המשטרה והפרקליטות שנפתחו נגדכם כדי לשכנע אותם שאינכם מעורבים ושאין להגיש נגדכם כתב אישום. עורך דין פלילי מעורב בכל שלב ומכין תיק ראיות כדי להפריך את המעורבות והאשמה שלכם ומטפל בכל הראיות שיוגשו נגדכם. לכן, חיוני מאוד שבמקרים שבהם אתם מוזמנים לחקירה אם כחשודים בעבירות פליליות או כעדים להן, לא תעשו זאת לבד ללא ייעוץ וליווי משפטי. הקלות שבה עוברים ממעמד של עד למעמד של חשוד היא רבה ולכן עליכם להיעזר בתדרוך של עורך הדין כדי לא לסבך את עצמכם במקרים אלה ולזכור שהאינטרס של המשטרה אינו זהה לאינטרס שלכם.

- פרסומת -

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים עו"ד פלילי?

כדי לבחור עו"ד פלילי עליכם לבחון קודם את התחומים שבהם הוא עוסק, האם הוא מתמחה בעבירות מהסוג שבהן מאשימים אתכם בהן, כמו סמים או הלבנת הון או עבירות מין, למשל. בדרך כלל תיקים פליליים הם בעלי פרופיל תקשורתי גבוה ולכן יכול להיות שתקראו עליהם בעיתונות. לפי זה גם תוכלו לשקול אם אתם מתחברים לסוג כזה של ייצוג ואם הניהול של התיק כפי שצפיתם בו מהצד נראה לכם גם אם אינכם מומחים בתחום זה. זה עניין של כימיה אנושית פשוטה, אם כי חשוב לזכור שעורך הדין שלכם אינו חבר שלכם אלא מי שנלחם למענכם כדי לשחרר אתכם מסכנת הרשעה ומאסר. חשוב שתדעו אם הוא מתמחה בתיקים כמו שלכם ומהו הרקורד שלו בכך.

מהו ייצוג הולם של עו"ד?

כדי להבין אם זהו עורך דין פלילי שמתאים לכם בדקו גם את מה שיש לו להציע מבחינת הייצוג שלכם ואיזו אסטרטגיה הוא מציע לטפל במגעים עם הרשויות למענכם. ככל שהוא יותר מנוסה ומקושר הוא גם מבין יותר בדקויות החוק וגם יכול לנהל את התיק ביעילות גדולה יותר כשהוא מבין למי לפנות וכיצד למנוע מכם כתב אישום חמור. אם התיק מגיע בכל זאת למשפט הייצוג שלו הוא זה שקובע במידה רבה גם את סיכויי ההרשעה והענישה שלכם על ידי הצגת ראיות וזה כבר מבוסס על ניסיונו ועל המצוינות שלו, כפרמטרים לבחירתו לייצוג.