יתרון השימוש בספרינקלרים

ספרינקלרים נמצאים בשימוש כבר זמן רב. עם זאת, הרעיון להשתמש בהם לכיבוי אש עדיין חדש.

מערכות אלו נמצאות כיום בשימוש נפוץ יותר בבניינים רבי קומות או בעלי יותר מקומה אחת. הם מספקים את הדרך הטובה ביותר לנהל ולהפחית את הסיכון של שריפות ושריפות הנגרמות על ידי אסונות טבע כגון שיטפונות ורעידות אדמה.

מערכות כיבוי אש הן כיום הכרח ברוב הבתים והנכסים המסחריים. ניתן להתקין אותם על נכס בכל גודל, ויש להם את היכולת לכבות שריפות במהירות וביעילות.

לפי נתוני האגודה הלאומית להגנה מפני אש, ספרינקלרים מפחיתים את הסיכון לשריפה בנכס מגורים עד 75 אחוז. בנוסף, ספרינקלרים משמשים כאמצעי יעיל לדיווח על שריפות בנכסים מסחריים.

- פרסומת -

ספרינקלרים יכולים גם לסייע במניעת תאונות בית כמו טביעה או כוויה הנגרמות על ידי מים חמים. עם מערכת אוטומטית המזהה אזעקות עשן ופותחת את כל השסתומים, מובטחים שאם יש שריפה בביתם הם יוכלו לכבות אותה במהירות לפני שייגרם נזק לביתם או לעסק שלהם.

מערכות כיבוי אש משמשות לכיבוי שריפות ולהגנה על הדיירים מפגיעה.

למערכות ספרינקלרים מספר יתרונות על פני מערכות כיבוי אחרות. הם מהירים ובטוחים יותר לפריסה, מה שהופך אותם לחסכוניים יותר. בנוסף, הם מספקים מגוון רחב של הגנה מפני אש.

החסרונות כוללים את העובדה שהתקנתו דורשת שטח מסוים ויש לבדוק אותו באופן קבוע על ידי מומחה.

בטיחות אש היא נושא חשוב בעולם של היום. מערכות כיבוי אש פותחו במהלך השנים כדי לסייע במניעת שריפה.

אחת הדרכים הפופולריות ביותר לכיבוי שריפה היא באמצעות מערכת ספרינקלרים. עם זאת, ישנן גם דרכים רבות אחרות. חלק זה ידון ביתרונות ובחסרונות של סוגים שונים של ספרינקלרים שפותחו במהלך השנים.

יתרונות:

• מערכות ספרינקלרים מסוגלות לכסות שטחים גדולים כמו בנייני משרדים או מפעלים עם קו צינור אחד ולוח בקרה אחד בלבד.

• ספרינקלרים יכולים לזהות שריפות עשן לפני שהן מתלקחות ללהבה בגלל לחץ המים והטמפרטורה הגבוהים שלהם, המסייעים בזיהוי התחממות יתר ושחרור מים במרווחים קבועים כדי למנוע נזק לרכוש או לאנשים על ידי התפיסה

מערכות כיבוי אש נועדו לוודא ששריפות לא יתפשטו ויגרמו לנזק. הם עושים זאת על ידי דיכוי אספקת החמצן של האש.

ספרינקלרים, בהתקנה נכונה, מסוגלים לצמצם את נזקי השריפות ב-80%. הם גם אחד הפתרונות החסכוניים ביותר להגנה מפני אש.

חלק חשוב באסטרטגיית מניעת שריפות הוא שמירה על אנשים מפני סכנות אש. ספרינקלרים מכסים שטח רחב לבטיחות ומורידים את הסיכוי להיפצע באסון שריפה ב-80%.

לפעמים משתמשים בממטרות במקום העבודה כדי לספק הגנה מפני שריפה. עם זאת, ישנם גם חסרונות של ספרינקלרים כמו נזקי מים, נזקי חשמל ואזורי שימוש מוגבלים.

לממטרים יש הרבה יתרונות במקום העבודה וניתן להשתמש בהם כמעט בכל מצב. הם יעילים בשליטה על שריפות, אינם פוגעים ברכוש, אינם צורכים חשמל, אינם יוצרים נזקי מים וניתן להשתמש בהם כמעט בכל אזור עבודה.