כל מה שצריך לדעת על טחורים

כמעט ולא מדברים עליהם, אבל למען האמת הם תוקפים לא מעט אנשים ותופסים אותם לגמרי לא מוכנים – הם כואבים, הם ממש לא אסתטיים ומרגיש שכמעט בלתי אפשרי להיפטר מהם. אלו הם טחורים כמובן וכעת, הגיע הזמן להכיר אותם מקרוב. אל דאגה, לא קרוב מידי, מספיק כדי ללמוד עליהם ולדעת ממה הם נגרמים וכיצד אפשר לטפל בהם.

רופאים (המחשה). צילום: פיקסביי

סוגי טחורים

ישנם שני סוגים עיקריים של טחורים לכל אחד מהם מאפיינים משלו:
  • טחורים פנימיים – אלו לא כואבים בדרך כלל (כן, גם במקרה של דימום). ניתן לדעת שהם שם במידה ומופיע דם על נייר הטואלט או בתוך האסלה, מבלי שהאדם חש בכאב. הטחורים הפנימיים עשויים להתרחב ולצמוח מעבר לפי הטבעת, וכאן בעצם מתחילות הבעיות. במצב שכזה, הטחור יכול לאסוף כמויות קטנות מאוד של צואה וריר שעלולים לגרום לגירודים בפי הטבעת. ניגוב מתמיד או גירוד, עלול רק להחמיר את העניין.
  • טחורים חיצוניים – אלו נמצאים מסביב לעור של פי הטבעת. אחרי שהפחדנו אתכם, נציין שהסוג הזה הוא דווקא הבעייתי והמטריד יותר. מדוע? כיוון שהעור מעליהם נשחק והופך למגורה מאוד בגללם. אם חלילה נוצר קריש דם בתוך אחד הטחורים, האדם יחוש כאב חד ופתאומי וכבר יהיה ניתן ממש לראות את הטחורים והאדמומיות סביב פי הטבעת. לאחר זמן מה הקריש מתמוסס, אך נשארים עודפי עור מגרדים ומגורים.

טחורים – פנימיים וחיצוניים, נגרמים בשל הימתחות והתרחבות הוורידים סביב פי הטבעת, או בשל לחץ מוגבר באזור פי הטבעת הנגרם בשל עודף משקל, היריון, יחסי מין אנאליים, מאמץ בזמן יציאה, עצירות\שלשול כרוניים, ישיבה למשך זמן ממושך על האסלה, הרמת משקולות, דיאטה ארוכת טווח המבוססת על דיאטה דלת סיבים, ועוד.

אז באיזה שלב נפנה לרופא?

ברגע ששמים לב לדימום בזמן יציאה או שכבר התחלתם טיפול, אך לא נראה שיפור לאחר שבוע – יש לחזור לרופא. בנוסף, יש לזכור שלא תמיד דימום מפי הטבעת משמעותו טחורים. לעתים חלילה מדובר בסרטן פי הטבעת או סרטן המעי הגס. יש לפנות לחדר מיון בהקדם האפשרי במידה ונצפות כמויות דם גדולות והאדם מגיע למצב של עילפון ו\או סחרחורות קשות.

וכיצד נמצא את הרופא המדובר?

במצב חירום – בין אם מדובר על טחורים או כל מצב אחר, נרצה להגיע לרופא כמה שיותר מהר. פורטל Medico מאפשר למצוא רופאים מומחים בלחיצת כפתור, ואף ליצור קשר לקביעת תור והתייעצות. כך, במקום להעביר שעות בחיפושים אחר המלצות וביקורות במנוע החיפוש, כל המידע הקריטי מרוכז במקום אחד ולפי קריטריונים כגון אזור גיאוגרפי, תחום מומחיות, מגדר הרופא, ועוד.

הכל, כדי שאתם תגיעו בסופו של דבר לרופא הטוב ביותר שתוכלו למצוא, בהתאם לדרישות והצרכים שלכם. והעיקר, שתהיו בריאים ושלווים! בואו לפורטל, תראו שזה אפשרי!