כמה דברים שכדאי שתדעו על הסכם ממון

Good service cooperation, Consultation of Businessman and Male lawyer or judge counselor having team meeting with client, Law and Legal services concept.

בשנים האחרונות, נראה כי התפישה של תקשורת במסגרת מערכת יחסים זוגית משתנה והופכת ליברלית, מקבלת ושווה הרבה יותר. הסכם ממון הוא אחת ההוכחות לכך, כשזוגות רבים מחליטים לקשור את עצמכם בחוזה כתוב (בין אם התחתנו ובין אם לא), מתוך רצון ובחירה חופשית של שניהם.

הסכם ממון הינו מסמך משפטי לכל דבר

אתם חייבים להבין, הסכם ממון הוא בעל היבט משפטי לכל דבר ועניין. ובכל זאת, מדובר בעניין די חדש בקרב החברה הישראלית שעדיין לא כולם מכירים. הנה מספר נקודות שכדאי להכיר בנושא:

  • המצב הקיים – עובדה קיימת בשטח היא, שאחוז המתגרשים בישראל עולה ועולה. לאור הסטטיסטיקות העגומות, עלה הצורך ליצור הסכמים רלוונטיים ולעגן את השותפות בכל אספקט בזוגיות. מדובר במסמך משמעותי ומורכב בעל השלכות לטווח הארוך, ועל כן מומלץ לשאוף להפקיד את משימת הניסוח שלו בידיו של עורך דין המתמחה בכך.
  • באחריות גורמים חיצוניים – בדרך כלל חוזים הקשורים בזוגיות דורשים את אישור בני הזוג בלבד. כשמדובר בהסכם ממון הדבר לא כך; החוזה ייכנס לתוקף אך ורק בהחלטת בית המשפט לענייני משפחה, רשם הנישואין ונוטריון מסמך או בית דין רבני. הסיבה לכך היא שעל ההסכם להיות שווה עבור שני בני הזוג.
  • גם אם לא שמת לה טבעת – הסכמי ממון יוכלו להיחתם לפני הנישואין או אחריהם, התוקף יהיה שווה ערך. ההבדל היחיד הוא שבמידה ונכתב ההסכם לאחר הנישואין, ייכנס לתוקפו רק לאחר אישור של בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה.

סליחה, יש אפשרות לבטל?

- פרסומת -

הסכם ממון דומה לחוזים אחרים בהיבטים שונים. גם כאן, כאשר מעוניינים לבטל אותו על אחד מבני הזוג להציג סיבות הגיוניות לביטולו; הטעייה, מרמה, טעות או כל פגם אחר שנמצא בהסכם. מכיוון שמדובר במסמך כה רגיש, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין המתמחה הן ביצירת מסמכים כאלו והן בביטולם במקרה הצורך. איך שלא יהיה, בכל מקרה לא תוכלו לבצע את המשימה בעצמכם, אך המסמך יהיה בנוי בסופו של דבר בצורה בה אתם תבחרו.