כשהרב צבי יהודה כתב לזבולון המר נגד החינוך המעורב

שלושה מכתבים של גדולי הציבור הדתי לאומי שכותבים בחריפות נגד חינוך מעורב נחשפים כעת. בחודש הבא הם יוצעו למכירה פומבית בירושלים.

מכתב נדיר וחשוב ביותר שמדבר על גודל חיוב ההפרדה בין בנים לבנות בבתי חינוך הוא מהרב צבי יהודה הכהן קוק משנת תשל"ח (1978). מדובר על הצטרפות למכתב לשר החינוך מר זבולון המר חבר כנסת מהמפד"ל של תנועת המזרחי.

הרב כותב "מצטרף מכל ליבי ונפשי אל כל דברי הקודש, האמת והצדק.. על החיוב של משמרת כשרות החינוך שאיננו מבולבל ומעורבב בערבוביה בגיל מבוגר של בנים ובנות שלא הייתה ולא תהיה כזאת בישראל"!

מכתב חשוב נוסף הוא של הרב הראשי הגאון רבי אברהם שפירא זצ"ל לבאי כינוס 'בלב אחד', למען צניעות וחינוך הטהור, אודות חשיבות הקמת בתי ספר נפרדים לילדי ישראל בנים ובנות מתאריך: י"א ניסן תשמ"ה.

- פרסומת -

הרב כותב ש"בלי ספק הלימודים בבתי ספר נפרדים לבנים ולבנות והחינוך לצניעות על כל פרטיה – הן מהמשימות הכי חיוניות ודחופות של החינוך בפרט ושל דורנו בכלל".

מכתבו של הרב אברהם כהנא שפירא

מכתב נוסף בנושא הוא ממרן הראשל"צ הגאון המקובל רבי מרדכי אליהו זצ"ל אודות חשיבות החינוך הנפרד לבנים ובנות בבתי חינוך משנת תשמ"ה. מדובר על מכתב ברכה לרגל כנס של ארגון "בלב אחד" בחג הפסח אודות חשיבות החינוך לילדי ישראל ובפרט בחג הפסח, הנלמד ממשה רבינו שלא הסכים לוותר על הנוער, ואמר לפרעה "בנעורינו ובזקנינו נלך".

הרב מחזק במכתב את העוסקים להנחיל חינוך הטהור בצניעות ובקדושה ובהפרדה מגיל הרך. מתאריך המכתב- ערב פסח רואים את חשיבתו הגדולה של חינוך הנוער אצל רבינו.

המכירה הפומית תתקיים בבית המכירות צולמנ'ס בירושלים בתאריך 21.12.20 בשעה 19.00.

מכתבו של הרב מרדכי אליהו