לא סופרים את המדינה: הבניה בחאן אל אחמר ממשיכה

צילום: פורום עוטף ירושלים

 

במאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר ממשיכה הבניה, כך חושף פורום עוטף ירושלים אשר זיהה מבנה חדש אשר הוקם בשבועות האחרונים במאחז ממש במקביל לתשובת המדינה לבג"צ. פורום עוטף ירושלים : "תושבי חאן אל-אחמר צוחקים על כולנו, וממשיכים לצפצף על בג"צ, על הממשלה ועל החוק"

מבנה חדש הוקם בשבועות האחרונים במאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר, כך חשף סייר הקרקעות של פורום עוטף ירושלים אשר עוקבים אחר הבניה הבלתי חוקית סביב כביש מספר 1 וסביב עוטף ירושלים.

צילום: פורום עוטף ירושלים

ע"פ תיעודים שמפרסמים בפורום ניתן לראות מבנה חדש, אשר הוקם בין סוף חודש דצמבר האחרון, לסוף ינואר. בתמונות ניתן לראות תמונה מסוף השנה האזרחית הקודמת, 25.12.22 בו נראה שטח ריק, וחודש בדיוק לאחר מכן ב-27.01.23, כבר נמצא במקום מבנה חדש. מיקום המבנה נמצא סמוך לכביש 1, הכביש המחבר בין ירושלים לבין ים המלח. ככל הנראה על מנת להסתיר את המבנה, כיסו אותו תושבי המאחז ביריעות ניילון, אך בתיעוד ניתן לראות בברור כי מדובר במבנה חדש. כל זה מתרחש ממש בימים בהם ביקשה המדינה דחיה נוספת מבג"צ באשר לתאריך פינוי המאחז.

- פרסומת -

בפורום עוטף ירושלים, אשר חשף את המשך הבניה בחאן אל אחמר, מסרו "תושבי חאן אל-אחמר צוחקים על כולנו, וממשיכים לצפצף על בג"צ, על הממשלה ועל החוק. בבית הספר שם מסיתים לטרור, השבוע נחשף הקשר שלהם למחבל שביצע את פיגוע המטענים בירושלים, והם ממשיכים לבנות שלא כחוק. ממשלת ישראל חייבת להחזיר את המשילות לכביש מספר 1 ולעוטף ירושלים, אסור לתת פרס לטרור ולפורעים".

"הממשלה יכולה בכל יום לפנות את המקום, היא לא צריכה להמתין לתגובות לבג"צ ולתאריך שבג"צ ינקוב. זה שעתיים עבודה, לילה אחד והביזיון הזה מאחורינו, והמשילות חוזרת לאזור. מצפים שמימוש החוק יקרה בקרוב", הוסיפו בפורום עוטף ירושלים לנוכח המשך הבניה בשטח.

המשך הבניה מגיע, לאחר שלאחרונה ביקשה הממשלה מבג"ץ הארכה נוספת, בפעם השמינית, לפינויו של חאן-אחמר. המדינה ביקשה לדחות את תגובתה ב-4 חודשים. נזכיר כי לאחרונה פורסם כי המאחז הבלתי חוקי וסביבתו שימש כמקום מפלט למחבל אשר ביצע פיגוע בירושלים. המחבל החביא אופנוע, ביגוד וחלקי אמל"ח במרחב המאחז. ע"פ הפרסומים גורם ביטחוני סיפר כי הבדואים לא שיתפו פעולה עם הכוחות, אך פעולות החקירה שנעשו במרחב הובילו למציאת אמל"ח באזור, פרטי לבוש ואת האופנוע שאיתו נמלט המחבל לאחר הנחת המטענים. את הממצאים איתרו אנשי יחידת מרעול לאחר פעולות שבוצעו בשטח. חלק מהממצאים זוהו בשל שינויים בקרקע אשר הצביעו על הטמנת הפריטים.

לפי גורמים ביטחוניים, הנחת העבודה היא שרבים במקום ידעו על הימצאות האופנוע ועל חלק מהפריטים במרחב. נעשו תשאולים של הבדואים במאהל ולא היה שיתוף פעולה, אפשר להגיד אפילו הסתרה של מידע.

גורם נוסף הוסיף "המחבל שהה שם, האינדיקציות מצביעות על כך שתושבי החאן והאזור ידעו על הימצאותו במקום, ויתכן שאף סייעו לו, מהכרות שלנו עם האוכלוסיה, כל אדם שעובר במרחב ובטח שוהה שם, מיד הבדואים במקום יודעים מי הוא ומה מעשיו, יש פה גם מימד של אי דיווח, מאמין שהדברים עוד יחקרו".

פורום 'עוטף ירושלים' מאגד בתוכו את תושבי כפר אדומים, אלון, נופי פרת, מצפה יריחו, מעלה מכמש ומצפה דני. הפורום הוקם לפני למעלה מעשור ע"י תושבים שראו יום יום ההשתלטות הפלסטינית על אדמות מדינה ובניה בלתי חוקית על כביש מספר 1 המוביל לירושלים הבירה.