להשאיר בשולחן כיסא ריק לאות הזדהות עם החטופים

הרב מצגר ראוי להזדהות בכל בית (צילום: באדיבות לשכת הרב מצגר)

הרב מצגר בדרשת שבת הגדול: השאירו כיסא ריק בשולחן הסדר לאות הזדהות עם השבויים מזכ"ל המפד"ל קורא אף הוא להציב כיסא ריק בשולחן ליל הסדר לאות הזדהות עם החטופים.

טולי פיקרש 01/04/2007

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר ומזכ"ל המפד"ל יצאו בקריאות לעם ישראל להשאיר כיסא ריק בשולחן ליל הסדר לאות הזדהות עם השבויים והנעדרים.

הרב מצגר השמיע את קריאתו בדרשת "שבת הגדול" שנשא בבית הכנסת המרכזי "ישרון" בירושלים. "אנו מקווים שנזכה לחוג עימהם את ליל הסדר, אך אם הנס לא יקרה, יהיה זה עבור משפחות החטופים פסח ראשון ללא יקיריהם, וכשאצלם בשולחן הסדר יוותר כיסא ריק, ראוי שבכל בית בישראל יוותר גם כיסא ריק לאות הזדהות עם משפחות השבויים והנעדרים", הדגיש הרב מצגר.

- פרסומת -

קריאה דומה השמיע גם מזכ"ל המפד"ל שר שלום ג'רבי שקרא לעם ישראל, בנוסף לתפילות המיוחדות שחוברו לשחרור השבויים והנעדרים, להוסיף כסא ריק לשולחן ליל הסדר, לאות הזדהות עם החיילים החטופים ובני משפחותיהם. "פסח הוא חג החירות והגאולה וליל הסדר הוא אולי האירוע הכי משפחתי בשנה. דווקא בערב זה, חובה על עם ישראל לזכור את החטופים ולהזדהות עם משפחותיהם, שעבורם 'חג החירות' יקבל השנה משמעות מיוחדת. הצבת כיסא ריק סביב שולחן החג היא אקט סמלי, שיזכיר לכולם כי השמחה לא תהיה שלמה עד שבנינו ישובו הביתה במהרה", דברי ג'רבי, ששב וקרא לממשלה לעשות הכל על מנת להחזיר את החיילים הביתה לחיק משפחותיהם, בריאים ושלמים.

נושא הזהירות בדרכים עמד במרכז דרשתו של הרב מצגר בבית הכנסת שהמה מפה לפה ציבור מכל גווני הקשת הדתית והחרדית. "כולם נזהרים בפסח מחמץ, הלוואי והיינו מגייסים את אותה הזהירות כשאנו מסתובבים בכבישים" אמר הרב מצגר.

לדבריו, "נגע תאונות הדרכים ממשיך להכות בנו גם השנה והלב נשבר לרסיסים למראה המשפחות המתפרקות והיתומים הרבים. מיגור האסון הלאומי הזה, נמצא בידיים שלנו! נקבל על עצמנו לעשות כל שביכולתנו על מנת לבער אותו".

הרב התייחס לסקר שהזמין ח"כ זבולון אורלב וממנו עולה כי הציבור הדתי נפגע מתאונות הדרכים המתרחשות בשעות הסמוכות לכניסת השבת. הרב הראשי קרא להקדים את היציאה מהבית לשבת במספר שעות, ולא להיקלע ללחץ ולנסיעה במהירות גבוהה בכדי שלא לחלל את השבת – ונמצאנו עוברים על "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".