ליין מוצרים חדש מבית פנינה רוזנבלום

ליין מוצרים חדש (צילום: יערה סגל יח"צ פנינה רוזנבלום)

פנינה רוזנבלום השיקה ליין מוצרי בריאות הנקרא "בריא מהטבע". מירי סער השתתפה באירוע ההשקה.

מירי סער 23/09/2009

כבר מזמן הפסקנו להרים גבה בכל הנוגע להתנהלותה של אשת העסקים פנינה רוזנבלום.

רוזנבלום מסרבת לתת לעיתונאים, ללקוחות או לפאפארצים לשכוח ממנה: היא קיימת ותמיד תמציא עצמה מחדש. גם כאשר כמעט כולם מספידים וחושבים שהיא כבר לא תצא מזה- היא בשלה: מוצאת אג'נדה חדשה ומתחילה לנסוק לגבהים.

- פרסומת -

כך קרה גם לפני עשרים שנה, כאשר הקימה את עסקיה בארץ. החברה עסקה בשיווק מוצרי קוסמטיקה ולא רבים זוכרים אך היא החלה את דרכה כממציאת פטנט ייחודי לאיפור העיניים.נדמה לי שקראו לו "מג'יק טאץ' ". אני זוכרת זאת היטב כי הייתי סטודנטית וניסיתי לחקות את שיטת האיפור שלה על עיניי.

למעשה, זו הסיבה בגללה למדתי איפור מקצועי שנים אחר כך: רציתי לדעת איך עושים את ה"פינה" הזו בעין. פנינה התמחתה באיפור ומוצרים משלימים- טואלטיקה, בישום, ואף קראה לליין מוצרי השיער שלה על שמה ולליין מוצרי השיער לצעירות על שם בתה.

כשהדברים מובאים בפניכם בשורה קצרה קשה לתאר את התהליך הארוך והמייגע, אך כל שלב היה מהלך שיווקי שלם אשר רוזנבלום נכנסה אליו לאחר שראתה כי השלב שעבר הולך, ובגדול. או שלא…

פלח שוק בולט ממנו הרוויחה הון עתק היה בין השאר האוכלוסייה הערבית וגם החרדים קנו ממנה לא רע. כך למשל רמי לוי ידוע בחיבתו לרוזנבלום ונחשב לקניין גדול מאוד שלה כבר מהימים בהם פתח את חנות הדגל הראשונה שלו בתלפיות שבירושלים. כל אלה נשאו אותה על כפיים וקנו ממנה במיליונים. מחזורי המכירות נסקו. בידול המוצרים היה ברור: איכות טובה במחירים מנצחים. פנינה קנתה לעצמה שם של אשת שיווק יצירתית וסוחרת מהוקצעת.

רוזנבלום. ממציאה עצמה מחדש (צילום: יערה סגל יח"צ פנינה רוזנבלום)

לפני כשנתיים, החלה ירידה במכירות בעיקר נוכח המיתון והתחרות הקשה במוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה ברשתות ובמרכולים. ריבוי המותגים הפרטיים והורדת המחירים על ידי רוב החברות לא הותיר לה מקום לבידול של מוצריה. כולם החלו להזיל דמעות תנין. כבר חשבו כי הפעם היא לא תיחלץ מהקושי. אך מי שניחן בוויז'ן כלכלי היה בטוח כי פנינה תמצא את עצמה כפי שעשתה מאז ומעולם.

ואכן לא רחק היום ואל בתינו העיתונאים הגיעה הזמנה מבית היוצר של רוזנבלום: השקת ליין מוצרים חדש. אודה ולא אבוש: תחילה חשבתי כי מדובר במוצרי טיפוח חדשים. מתאים לפנינה להמשיך בקו זה. ולא לחינם טעיתי: גם את מוצרי הטיפוח שלה העבירה פנינה מתיחת פנים והם נראים צעירים יותר מאי פעם. אך לא לשם כך התכנסנו בבית "כנסטל". רוזנבלום השיקה ליין מוצרי בריאות הנקרא "בריא מהטבע".

בהשקה, נכחו חבריה הטובים של פנינה: מצד אחד קניינים של מוצריה כמו רמי לוי ואחרים, ומצד שני סלבריטאים וחברים עוד מימים ימימה: ננסי ברנדס, אילנה אביטל, מלכת היופי במיל' רוית אסף, אשת יחסי הציבור נעמי צ'ורפק, האחיות רונית ואירית מטיאס מבית מעריב, יועצת התדמית והיופי גליה תורן חן, גלית לוי מעצבת העל, ועוד רבים מהברנז'ה. מי שנראו מאוד מאושרות היו עובדותיה המסורות של רוזנבלום אשר זכו לראות את פנינה בשעה של קורת רוח ושמחה.

ביציאה עם ליין מוצרי בריאות יש לקיחת סיכון מחושב: יש מתחרים רבים בתחום המזון האורגני/ בריאותי/ איכותי/צמחוני… אך שוב פנינה לוקחת את הבידול המפורסם שלה ומוכרת מוצרים טעימים ומצוינים במחירים שווים לכל נפש וכמובן – בהתאמה מושלמת לציבור הצרכנים על כל פלחיו- כולל כשרות בד"ץ בית יוסף.

מטעימה של המוצרים ניתן להמליץ על משקה הרימונים, תערובות התבלינים לאורז ועוף, וכמובן הגרנולה הנפלאה שבאמת שונה וטובה מרבות אחרות.

אם יש מסר צרכני היוצא מכאן הרי הוא לפניכם: בתחום המסחרי, כמו בכל תחום בחיים, יש גלגל ענק עליו מצויים כל המתחרים. לעיתים, הם למעלה ולעיתים הם למטה. כשהגלגל יורד למטה – חלק מהם נושר כאילו לא היה שם בכלל וחלק עולה חזרה. פנינה לא מכירה את ה"נשירה" הזו. היא תמיד שם- מחכה לגלגל שיעלה אותה שוב והיא תככב עליו כמו שרק היא יודעת. לבריאות!