לימודים בזום: איך לעשות את זה נכון?

שנת הלימודים תשפ"א נפתחה במוסדות האקדמאיים, הפעוטות חזרו לגני הילדים ובקרוב גם הלימודים התיכוניים והיסודיים יחזרו ללמידה, והכל קורה ויקרה דרך הזום. אז איך עושים את זה נכון? הבאנו לכם את כל הטיפים ללמידה נכונה.

לימודים בזום
גם אם אתם נאלצים להישאר בבית - תתארגנו כאילו אתם נמצאים בכיתה. צילום: פיקסביי

הקורונה אילצה אותנו להתמודד עם סגר, ועם עוד משהו לא פשוט בכלל – לימודים בזום כשאנחנו נשארים, מה שיכול לגרום לנו להסחות דעת רבות. בנוסף, הלמידה דרך הבית מונעת מפגשים פנים מול פנים, פגישות עם מרצים ומורים רק דרך הוידאו והמצלמות ויכול לגרום לחלק מהתלמידים למבוכה רבה מול המצלמה.

אז איך עושים את זה נכון?

הדבר הראשון, הוא ניהול הזמן. כאשר אנו מנהלים את הזמן שלנו, אנו הופכים את הלמידה שלנו ליעילה יותר. כשאנחנו עושים לנו לוח זמנים מסודר, אנחנו פועלים לפיו, אך כאשר הזמן שלנו מבולגן, אנו נוטים לשבת ולא לעשות כלום. טיפ לניהול זמן נכון: על כל 45 דקות למידה, 15 דקות הפסקה.

הדבר השני, ארגון מקום הלמידה. כמו שאנחנו יושבים בכיתה עם כיסא ושולחן, כך אנחנו צריכים לעשות בבית, גם כאנחנו מתכננים לימודים בזום. ללמוד דרך המיטה או דרך המטבח, זה לא יעיל ואנו נוטים במצב כזה לעשות הכל חוץ מללמוד.

- פרסומת -

הדבר השלישי, אוכל ושתייה. אחד הדברים הכי חשובים לריכוז, זה האוכל והשתייה. אתם יכולים לקחת לכם חטיף ובקבוק מים ולשים לצד המחשב, ואתם יכולים גם לאכול לפני תחילת השיעור.

הדבר הרביעי, לסכם. כשאנחנו לומדים דרך הבית, יש לנו הרבה דברים שיכולים להסיח את דעתנו: אוכל, טלוויזיה, מיטה ועוד. אם אנחנו נסכם את כל השיעור, ואף נשתתף, אנחנו יכולים להפוך את הלמידה שלנו דרך הבית להרבה יותר יעילה, אם משהו לא מובן אפשר גם להשתתף בשיעור ולשאול שאלות, והכי חשוב – בסוף השיעור גם לתרגל את כל החומר המסוכם.

בונוס: יש כאלה שעוזר להם לצאת מהפיג'מה, להתלבש ולהתארגן כאילו יוצאים לבית הספר או לאוניברסיטה.

יחד עם זאת, קיים גם ההיבט הרפואי. יכול להיות שאי היכולת להתמודד עם לימודים בזום, נובעת מדברים אחרים. לדוגמה, יש לקחת את הילד לאבחון כי יכול להיות שקיימות לו בעיות קשה וריכוז, יכול להיות שהוא צריך ריטלין. בנוסף, יכול להיות שחסרים ויטמינים, כגון ברזל, מה שגורם לעייפות רבה בגוף וחוסר רצון לשבת מול המחשב וללמוד.