למה אתם מצפים מהתנור שלכם?

(צילום: ויקיפדיה העברית רשיון gnu)

מחקר בינלאומי חדש שערכה חברת בוש אודות תכונותיו של התנור האידיאלי מגלה כי הצרפתים והספרדים "עצלנים" ומעדיפים תנור קל לניקוי. הבריטים והטורקים רוצים "חיים קלים" ומעדיפים נוחות שימוש. האיטלקים רוצים תוצאות אפייה טובות. והישראלים כמובן רוצים הכול גם יחד.

עמי שרון 12/04/2010

חברת 'בוש', יצרנית מכשירי החשמל הביתיים העולמית ערכה מחקר בינלאומי מקיף, אשר כלל אלפי נחקרים בכל מדינות אירופה, ביניהם: בריטניה, צרפת, ספרד, פולין וטורקיה בנושא התנור האידיאלי. על פי תשובות הנחקרים נבנתה סדרת תנורים חדשה וייחודית הכוללת את כל רצונות הצרכנים בנוגע לתכונות החשובות לבישול ואפייה, מראה התנור והפונקציות המיוחדות שבו. 'בוש' משווקת מגוון רחב של מכשירים למטבח – החל בתנורים, כיריים, קולטי אדים ומדיחי כלים, ועד למכונות קפה, מיקסרים, מעבדי מזון ומסחטות מיץ.

על פי תוצאות המחקר 'עיצוב', הינו הקריטריון המכריע ביותר בעת רכישת מוצרי חשמל לבית ולמטבח. לדברי הנחקרים, כאשר יש להכריע בין שני מוצרים דומים, ההחלטה תתקבל, במרבית המקרים, על פי עיצוב המוצר או מראהו.

- פרסומת -

הנחקרים דיווחו כי מספר הפעמים בהם נעשה שימוש בתנור ובכיריים לשבוע עומד על 3.2 פעמים בממוצע עבור כלל הנחקרים, כאשר החלוקה הפנימית בין המדינות הינה: בריטניה 7.4, צרפת 2.9, פולין 1.4, טורקיה 2.3, ספרד 1.5.

תכונה פונקציונאלית אותה ציינו הנחקרים כחשובה מאוד בתנור הינה פיזור אחיד של חום בחלל תא האפייה, המאפשר אפייה אחידה ושווה במספר תבניות בו-זמנית. 83% מהנחקרים ציינו כי הם אופים רק תבנית אחת בכל הפעלה של תנור, מהחשש שיותר מתבנית אחת, במקביל, לא תאפה כמו שצריך.

רק 17% מהנשאלים אופים יותר מתבנית אחת בו זמנית ומדווחים שהם נזקקים, ברוב התנורים, להפוך את התבנית בזמן האפייה, שתאפה גם בצידה השני.

לכן, עלה הצורך ביצירת תוכנית שתפזר את החום בצורה שווה ואחידה בכל תא האפייה, ותוכנית כזו הוכנסה לסדרת התנורים החדשה.

על פי תוצאות המחקר, זמן האפייה הממוצע עומד על 40.8 דקות על פי ההתפלגות הבאה: 6% משתמשים בתנור עד 5 דקות בלבד, עד 10 דקות – 5%, עד 20 דקות – 21%, עד 30 דקות – 20%, עד 60 דקות – 43%, עד 90 דקות – 16%, עד 120 דקות – 8%, יותר משעתיים – 6%. נתון זה מלמד כי הצרכן מעדיף להכין אוכל במהירות המרבית. לשם הכנת אוכל בזמן קצר, יש להשתמש בתוכניות טורבו טובות, מה שמכונה "טורבו אקטיבי", אשר אינן נחלתם של כל תנור, המקצרות משמעותית את זמן האפייה.

רוב האופים מחממים מראש את התנור – 60% מהנשאלים מחממים את התנור מראש ו- 40% לא מחממים. על כן התווספה תוכנית חדשה, בסדרת התנורים של בוש וסימנס, המאפשרת חימום מהיר של התנור מראש, בה עולה הטמפרטורה ל- 200 מעלות בפרק זמן של 5 דקות בלבד!

מבחינת שיטות הבישול בהן השימוש הוא שכיח, ענו הנחקרים: אפייה – 64%, מתוכם 40% אפייה עם פיזור חום (טורבו), צלייה 26%, הפשרה 2%, ושיטות אחרות כ- 8%. טמפרטורת האפייה המועדפת נעה בין 180 מעלות ל- 220 מעלות. העדפות אלו "הולידו" את מבחר תוכניות הבישול והאפייה ומגוון הטמפרטורות בתנורים החדשים.

הנחקרים דירגו את תכונות "התנור האידיאלי" שיכריעו את הכף בעת רכישת תנור חדש. התכונות שחזרו בתשובותיהם של למעלה מ- 50% מהנשאלים היו:

קלות בניקוי.

תוצאות אפייה טובות אחידות ושוות, גם בכמה מגשים במקביל.

דיוק בכיוון טמפרטורה.

חלון רחב במיוחד בדלת – לצפייה נוחה בתהליך האפייה.

חימום מהיר מראש של התנור.

כפתורי הפעלה ברורים ופשוטים להפעלה.

תצוגה קריאה וברורה של שעון הזמן וקוצב הזמן (טיימר).

דלת נוחה לתפעול, פתיחה וניקוי.

גודל תא אפייה שיכיל כמות מזון מרבית ותהיה אפשרות להכין נתחי בשר גדולים.

חוברת הוראות הפעלה ברורה וקריאה.

בין המדינות השונות, ניתן להבחין בהבדלים בהעדפות התכונה החשובה ביותר בעת רכישת תנור וכיריים:

בבריטניה ובטורקיה, התכונה המועדפת הינה נוחות שימוש ותפעול – 81% מהבריטים ו- 77% מהטורקים ציינו כי זו התכונה החשובה ביותר מבחינתם בתנור ובכיריים חדשים. בצרפת וספרד ההעדפה היא לכיריים ותנור נוחים לניקוי – 73% – 78%

באיטליה, קיימת העדפה לתוצאות אפייה טובות – 90%.

ומה עם הישראלים? כרגיל הם רוצים הכל! יפית פסקל, מנהלת התקשורת השיווקית של "בוש" מסרה כי גם בישראל, העיצוב מהווה גורם משמעותי בבחירת מכשירי חשמל, בין אם מדובר בתנור ובין אם מדובר במיקסר. כיון שהמטבח הפך ללב הבית, העיצוב מהווה שיקול חשוב, זאת בנוסף לקנייה ממותג ותיק ואמין.

בתערוכת 'מבשלים 2010", ניתן יהיה להתרשם בביתן של "בוש" ממכשירי חשמל שונים, ושפים אשר ידגימו פטנטים ייחודים במכשירי חשמל של "בוש" כדוגמת מעבד מזון "פרופיקיוביקס" החותך פירות וירקות לקוביות מושלמות, מיקסר בעל קיבולת ענק ועוד.