למי מתאים טיפול זוגי?

קרדיט : pixabay

הזוגיות שלנו היא מקור הכוח שלנו, המקום בו אנחנו יוצרים את התשתית, עליה בנויים כל החיים שלנו, בסופו של דבר. חברים רבים או עבודה טובה, הם דברים חשובים, אבל בסוף, הבית, המרחב האינטימי בו אנחנו מבלים, בסוף יום ארוך, זה המקום בו חשוב להשקיע, עבור חיים טובים ומלאים באמת.

גם בזוגיות טובה, אנחנו נראה קשיים. זה אך טבעי. בעולם כזה, בו כולנו צריכים לעמוד באינספור משימות, זה לא מפתיע כי זוגות רבים פשוט מתקשים לעמוד במשימה, למצוא את הנוסחה המדויקת, כדי לשמור על הזוגיות למרות האתגרים הרבים שהיום, יום מציב בפנינו. הרי איך אפשר? עם הילדים ועם המטלות מהעבודה, להישאר החברים האלו, שהיינו פעם? 

למה כדאי לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי 

טיפול זוגי הוא מרחב אינטימי, שקט, בו אתם, בני הזוג, מקבלים את ההזדמנות לדבר האחת עם השניה, תוך שיש שם גורם מאזן המאפשר לכם פשוט, להקשיב זה לזו וזו לזה. בסוף, הרבה פעמים, ההתנהגות שלנו ביום, יום היא תוצאה של פרשנות שגויה של המציאות. במקרים אחרים, אנחנו נראה כי התגובות הכמעט 'אוטומטיות' של בני זוג, הם תוצאה של אירועים המלווים את השניים מהילדות המוקדמת, כלומר, יכול להיות כי הריב הקבוע בדרך להורים שלה, זו תוצאה של אירוע מהחיים של בן הזוג או בת הזוג, מהגלגול הקודם, לפני שהשניים הכירו בכלל. 

קרדיט : pixabay

טיפול זוגי מאפשר לכם פשוט ליהנות מסביבה ניטרלית, נטולת שיפוטיות, בו כל אחד מבני הזוג מקבל את ההזדמנות לספר את הסיפור מהזווית שלו או שלה. הרבה פעמים, המרחב הטיפולי מאפשר לשניים למצוא את המכנה המשותף ובעיקר, להבין זה את זו, בתוך כל הרעש של החיים האינטנסיביים, המלווים את כולם. 

תמיד יותר נוח לפנות לקבלת ייעוץ בסמוך למקום המגורים 

טיפול זוגי מוצלח זה קודם כל הכימיה בין בני הזוג ובין המטפלת. מעבר לכך, יש משמעות למקצועיות של הגורם הטיפולי. בסוף, הטכניקה בה ניעזר בטיפול, תשפיע על האפקטיביות שלו לאורך הזמן. אבל ,באותה הנשימה, אם הדרך לטיפול תהיה ארוכה מדי, אם בשביל לפנות את הזמן לטיפול, בני הזוג יאלצו להקריב הרבה מהזמן שלהם, הרי שיהיה להם קשה להתמיד וכך, התהליך כולו ייפגע. במידה ואנחנו רוצים להוביל להתפתחות של תהליך משמעותי, אשר יהפוך את החיים של בני הזוג לטובים יותר, אין תחליף לקבלת ייעוץ בנקודה אליה אפשר להגיע, בכל שבוע, באופן כזה שמערך החיים הקיים לא יפגע במידה משמעותית. בסוף, כאמור, אתם צריכים למלא עוד הרבה משבצות ביום, יום. כך שהזמן שלכם יקר וחשוב ואין שום טעם לפגוע בו. 

אל תדחו את הטיפול בעצמכם 

- פרסומת -

יש איזו נטייה, להשאיר את עצמנו לסוף הרשימה. כאילו כולם חשובים יותר מאיתנו. אם אלו הצרכים של הילדים והדרישות של המנהלים בעבודה, נדמה כאילו העולם כולו חשוב יותר מאיתנו. אבל, אם אנחנו מתייחסים אל הבית שלנו בתור הבסיס, ממנו אנחנו שואבים את הכוח, הרי שאסור לנו לוותר עליו ואסור לנו להזניח את החלק החשוב הזה, בחיים שלנו. בשביל להרגיש טוב, אתם חייבים לתת לעצמכם את המקום לשמור על הזוגיות שלכם. בית יציב, יהפוך אתכם לאנשים יותר מאושרים ביום, יום. זו האמת.