לראשונה בישראל: פסטיבל איכותי שומר שבת! כל הפרטים בפנים

צוות ההפקה של פסטיבל TISHREI מזמינים אתכם לקחת חלק באירוע ייחודי, ראשון מסוגו בישראל שיאפשר לציבור שומר השבת ליהנות מחוויית פסטיבל כשר מהנה ואיכותי גם בסופ"ש!

פסטיבל תשרי עתיד להתקיים בפעם הראשונה בחודש אוקטובר 2022 באתר כפר נוקדים הממוקם בן ערד למצדה. מדובר במיזם ייחודי מעצם היותו מאפשר בפעם הראשונה לציבור המסורתי- דתי לקחת חלק באירוע בסדר גודל שכזה על אף היותו מתקיים בסופ"ש.

על המיזם אמונים חיים שקד וראות כהן שמגלים לנו כי הפסטיבל הראשון אמור היה להתקיים כבר באוקטובר 2020 אולם משבר הקורונה הביא לביטול התוכנית והפסדים לא מעטים מה שהביא להקפאת התוכנית באופן זמני. כעת שהגבלות הקורנה רובם מאחורינו החליטו חיים וראות לצאת בפרויקט גיוס המונים שיסיע בעדם  לקיים את האירוע בכל זאת עוד השנה מיד לאחר חגי תשרי תשפ"ב.

שוחחנו איתם כדי להביא לכם את התמונה המלאה.

מה הביא אתכם לעשות מעשה וליזום פרויקט שכזה?

- פרסומת -

"הפסטיבל נוצר מתוך רצון לתת פלטפורמה לציבור שומר השבת אשר ללא כוונה מודר מאירועים כאלה ואחרים מהסיבה שהם לרוב מתקיימים בסופ"ש. בתור אנשים שומרי שבת חווינו לא פעם את התסכול בשל כך, התקשינו להשלים עם העובדה שפסטיבלים ואירועי תרבות המתקיימים בסופי שבוע מוקיעים מעצם אופים מגזר שלם וזה מה שדחף אותנו לעשות מעשה.

"ישנם פסטיבלים מוכרים שבשנים האחרונות אכן התעוררו לצורך הזה והחליטו להקים מתחם "שומרי שבת" נפרד במקביל למתחמים הרגילים, זוהי אכן ברירת מחדל נחמדה כשאין שום אופציה אחרת אבל זו עדין חוויה חסרה מיסודה ולא מתאימה לכל אחד-  לא קל לשמור שבת שמסביב הכל מתרחש כרגיל: הופעות, דוכני אוכל, סדנאות לא מותאמות, קשה להרגיש חלק כשבעצם אתה לא יכול להיות שותף מלא בתכנים שמוצעים לקהל הרחב.

"מעבר לסיבה העיקרית הזו ראינו שתי מטרות  נוספות לא פחות חשובות, הראשונה היא להעצים את ערך וחוויות השבת באמצעות השהיה בטבע ,בדרך שונה ומעבר לתבניות המקובלות והשנייה- להוות פלטפורמה מחברת בין המגזרים השונים, כזו שתאפשר לכלל הציבור לקחת בה חלק, להיפגש ולצבור מחיצות.."

מה הולך להיות שם?

"אנו שואפים להתאים את עצמנו לקהל רחב ככל הניתן ולכן ההופעות והתכנים יהיו מגוונים כך שכל אחד יוכל למצוא את הנישה  שמתאימה לו.  מיום חמישי בערב יופיעו האומנים המובילים בארץ לצד הופעות מקומיות ומוזיקה איכותית. החל מיום שישי לצד ההופעות יתווספו מרחבי סדנאות רבים שיעסקו בנפש, אומנות ,תנועה, תודעה רוח, יהדות ועוד כאשר החל מכניסת שבת תיפסק המוזיקה ולצד הסדנאות יתקיימו ארוחות שבת מפנקות פעילויות ותכנים נוספים.

"אנחנו עובדים מאוד קשה ומגיסים הרבה יצירתיות על מנת לאפשר חוויה שלא נופלת מפסטיבלים אחרים גדולים מוכרים בארץ על אף מגבלות השבת ובטוחים שדווקא המגבלות הללו הן אלו שיתנו חוויה מיוחדת אחרת שטרם נראתה בישראל. אין לנו ספק שהאיכות שהפסטיבל תשדר תמשוך אליו גם ציבור מהקהל הרחב יותר שאינו משתייך דווקא לזרם הדתי, אשר ישמחו לבוא להתנסות בחוויה מעט שונה מזו שהם רגילים אליה. "

פסטיבל שכזה עלול לעורר לא מעט קונפליקטים וסוגיות דתיות מה שעלול אולי ליצר חשש אצל חלק מהקהל הדתי, כיצד תתגברו על כך?

"הפקת הפסטיבל תהיה מלווה ע"י דמות רבנית על מנת לפתור את כל הסוגיות שיכולות להיווצר מעצם היות האירוע מתקיים ביום השבת וכמובן שמתחמי האוכל והשתיה כמו גם הארוחות שיוגשו "בשבת יהיו תחת כשרות ופיקוח דתי צמוד במהלך כל ימי הפסטיבל. כאמור נדרשת הרבה יצירתיות על מנת למצוא את האיזון הטוב בן תחושת החופש והמרחב שהפסטיבל משדר כמו גם הרצון  לזמן קשת רחבה ומגוונת של קהל לבן שמירה על כללים ברורים אשר נדרשים על מנת שגם המקפידים ביותר יוכלו להרגיש בנוח להגיע לפסטיבל ללא שום חשש. הרבה מאמצים מוקדשים לשם כך ואנו נעזר בכל הגורמים הנדרשים עד שנהיה שבעי רצון. עוד יש לציין שאנו מלווים ע"י משרד הפרסום הדתי הגדול "אשדיר" כך שגם בפן השיווקי יש לנו מחויבות רבה כלפי הציבור."

הורים לילדים ירגישו בנוח להגיע לאירוע?

"הפסטיבל יכיל בתוכו מתחם משפחות ולצידו מגוון פעילויות מותאמות לגילאים השונים בחלק מהזמנים. עם זאת מרבית תכני הפסטיבל מותאם לציבור הבוגר ולא תתאפשר כניסת נערים ונערות ללא ליווי אחד מההורים."

איך תומכים במיזם?

"אנחנו רוצים להביא אמנים בסדר גודל ארצי לצד סטנדרט הפקה גבוה, לאפשר תנאי שטח בנוחות מרבית, תכנים איכותיים וארוחות שבת מפנקות בעלות מינימלית למשתתף- העלויות הראשוניות שנדרשות בשל כך גבוהות מאוד. לשם כך יצאנו בפרויקט מיוחד בו אנו מגיסים סכום ראשוני שיאפשר לנו להתחיל למכור כרטיסים רשמיים ממש כבר בקרוב.

"כרגע התומכים בפרויקט יוכלו לבחור בן תשורות סמליות וקטנות על מנת להביע תמיכה בפרויקט כשבתמורה ישנם שלל מתנות לבחירה, לבין רכישת כרטיסים לפסטיבל כבר עכשיו במחיר מיוחד שלא יחזור!

"אנו מודיעים לכך שלא קל לרכוש כרטיס שלם לפסטיבל טרם פרסום מלא של התכנים וההופעות ולכן אנו מאפשרים לבטל את רכישת הכרטיס עד כחודשיים לפני מועד קיום האירוע ולקבל את מלוא הכסף בחזרה כך שאין מה להפסיד. מלבד זאת תשורות הפרויקט מאפשרות גם לבעלי עסקים לתמוך באמצעות הענקת חסות ופרסום העסק שלהם במהלך הפסטיבל."

כנסו כעת ועזרו להם להגשים את המיזם: https://www.giusim.co.il/he/projects/2118/