ביקורת ספרים: זהות במבחן – ספר ריגול בדיוני

ספרו החדש והמרתק של עמית אסא, זהות במבחן, כתוב בשפה קולחת, בתיאורים חיים ואמינים (כמו למשל שמות הרחובות, מאכלים וחוויות שגרתיות) ולכן הם הופכים את הקריאה בו לזורמת וכייפית, אבל מעל הכל משכנעת.

זה מה שנדרש מסופר וקל וחומר ממי שמכיר את מנעד הזוויות הרחב בעולמות המודיעין וקהיליית הביטחון כפי שאכן אסא יודע אותם והוא מאפשר כעת הצצה מסקרנת אליהם מהניואנסים והפרטים הקטנים וכד לתמונה הכוללת.
וכך, הדמויות בספר, שנעות במרחב הזמן והמקומות השונים, גורמים לנו להלך יחד איתם, לפחד ואף להביע תסכול. יש בו רגעים של ציניות, פחד, אושר ומצבים משתנים, והאפשרות הזאת הופכת את הסיפור לבעל נוכחות ואת העלילה למשהו שנשאר עם הקורא ומותיר בו רושם.

מחבר הספר, עמית אסא. צילום: יח"צ

זהות במבחן הוא ספר ריגול בדיוני. העלילה עוסקת בלוחם סתר צעיר במסע המטלטל שלו בזמן ובמקומות נידחים בעולם. יש בו את הגיוס, ההכשרה וכמובן המבצעים שבהם הוא לוקח חלק. באמצעות העלילה הנפתלת אנחנו מתוודעים אל פעילות שטח של איש קהילת המודיעין, שפועל למען סיכול פעילות טרור אסלמיסטי נגד מדינת ישראל.

במהלך הסיפור ישנן דילמות מוסריות שמאלצות אותו לבחור בין עיקר לטפל ובין אמת לבדיה תוך שהוא מגלם זהויות שונות בדרך להשגת המטרה. הספר מספק הצצה אל הנעשה מאחורי הקלעים, בתוך ערפל המעשים והפעולות למרות שכדאי לציין שהדמויות והמאורעות בספר הם פרי הדימיון של המחבר והקשר הוא מקרי.

עמית אסא. צילום: פרטי
- פרסומת -

מחבר הספר, עמית אסא, יליד 1963, הוא יוצא קהילת המודיעין ובעל ניסיון של עשרות שנים בפעילות שטח חשאית, יועץ מודיעין לחברות פרטיות וארגונים ממלכתיים בכל העולם.

עמית מתגורר בעמק חפר והוא אב לחמישה ילדים וסב לנכדים ובזמנו הפנוי רץ ומאמן ריצה למרחקים ארוכים.

לקריאה נוספת על הספר ולהזמנות: https://roamingidentity.co.il/