מאות חיילים בודדים ובנות שירות בארוחת חג ההודיה בירושלים

הרב יהושע פס, מייסד ומנכל נפש בנפש ונויה גוברין עם חיילים בודדים בארוחת החג - קרדיט צילום יונית שילר
מעל ל-300 חיילים בודדים ובנות שירות בודדות הגיעו בליל יום חמישי לארוחת חג ההודיה המסורתית בבית "נפש בנפש" בירושלים. הארוחה, שכולה הודיה לחיילים ולבנות השירות על תרומתם למדינה, נערכה ביוזמת התוכנית לחיילים בודדים של "נפש בנפש" וארגון FIDF, תוכנית "אורי" לבנות שירות בודדות ובשיתוף הבסיס של מייקל לוין. ארוחת החג כללה את מיטב מאכלי חג ההודיה המסורתיים שהוגשו על ידי עשרות מתנדבים.

אחת המתנדבות באירוע הייתה נעמי פיליכובסקי, בת 18, בת שירות לאומי, שניצלה ממתקפת הטרור בירושלים. היא הגיעה יחד עם הוריה להתנדב בארוחת חג ההודיה והגישו שם את האוכל לחיילים ולבנות שירות האחרות, מתוך מטרה להודות לחיים ולהודות לכוחות הביטחון. "האירוע הוא דרך מדהימה להיות מוקפת במשפחה השנייה שלי ולהביע תודה על כל הדברים הטובים שיש לנו בחיים. אחרי שחוויתי בעצמי את מתקפת הטרור, אני מודה על ההזדמנות להיות פה ולחגוג עם כולם", אמרה.

הרב יהושע פס, מייסד ומנכל נפש בנפש ונויה גוברין עם חיילים בודדים בארוחת החג – קרדיט צילום יונית שילר

"אחרי שבוע בבסיס אין דבר יותר משמח מלצאת לסופ״ש לפגוש חברים, מוזיקה טובה ולהתפנק על ארוחת חג הודיה כמו בבית", אמר ג'וש רוזנבאום בן 19 מניו ג׳רזי שעלה לישראל ומשרת ביחידה קרבית. "השנה אני מציינת את חג ההודיה הראשון שלי כאזרחית ישראלית, ולמרות שאני מתגעגעת למסורות המשפחתיות שלנו, אני מתרגשת לקיים מסורות חדשות עם החברים החדשים שרכשתי כאן והפכו כבר למשפחה", הוסיפה אריקה וינטרוב, עולה חדשה מניו יורק וחיילת בודדה לעתיד. "בעוד חודש אתגייס לצה"ל וזוהי הזדמנות נהדרת עבורי לחשוב על כל הדברים שאני אסירת תודה עליהם, רגע לפני שאני מתחילה בפרק החדש בחיי".

נויה גוברין, מנהלת התוכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש ו-FIDF: "כשם החג – כך אנו מרגישים: תודה והודיה. זוהי זכות ענקית עבורנו לתת לצעירים ולצעירות מעוררי ההשראה הללו, חיבוק חם ואוהב וטעם מוכר של בית".

נעמי פיליכובסקי עם הוריה בארוחת חג ההודיה – קרדיט צילום יונית שילר

בנוסף לארוחת החג לחיילים ולבנות השירות הבודדים-בודדות, "נפש בנפש" קיים 4 אירועי חג הודיה נוספים במוקדים מרכזיים ברחבי הארץ: ארוחה ב-Hub של נפש בנפש בתל אביב לקהילת העולים באזור גוש דן וארוחות חג בבאר שבע (כ-60 משתתפים), באודיטוריום חיפה (כ-100 משתתפים) וארוחת שבת בבית נפש בנפש בירושלים (כ-150 משתתפים) לקהילות העולים בנגב, בגליל ובבירה, כחלק מתוכנית "זינוק בעלייה" שמפעיל הארגון עם קק"ל.

- פרסומת -

ארגון "נפש בנפש" הוקם בשנת 2002 על ידי הרב יהושע פס ואיש העסקים טוני גלברט, במטרה לקדם את העלייה היהודית לארץ ישראל מצפון אמריקה, זאת בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF-USA. מאז היווסדו, סייע הארגון בהעלאתם של יותר מ-75,000 נפשות לישראל, התורמים לרווחת המשק הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תרבותית ודמוגרפית. הארגון פועל להסרת מכשולים מקצועיים, לוגיסטיים וכלכליים הן בתהליך עליית העולים והן במהלך שהותם בארץ, ובמקביל פועל לייצוג האינטרסים של האוכלוסייה הייחודית אל מול הרשויות תוך ייעול חסמים בירוקרטיים באמצעות שינוי מדיניות וייזום תהליכי חקיקה. 

משנת 2012 ובתיאום מלא עם צה"ל, מוביל ארגון ״נפש בנפש״ בשיתוף עם ארגון ״ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF)״ את ״התוכנית לחיילים בודדים״, שפועלת לרווחתם ועתידם של אלפי החיילים הבודדים העולים המשרתים בצה"ל בכל רגע נתון. בין הסיוע שמוענק לחיילים הבודדים, במסגרת התוכנית, נכללים ליווי וסיוע אישיים, קיום עשרות אירועים חברתיים, תפעול מוקד טלפוני שפעיל 24 שעות ביממה ועוד. התוכנית מעניקה מענה הוליסטי תומך לרווחתם ועתידם של כלל החיילים הבודדים העולים במהלך השירות הצבאי ובהסתגלות לחיים האזרחיים בישראל מיד עם שחרורם, והיא משלימה לסיוע שמעניק אגף פרט בצה”ל לחיילים הבודדים, במסגרתו הם זוכים להטבות רבות שמסייעות להם לתפקד על הצד הטוב ביותר במהלך שירותם הצבאי.