מהו ראש דיו ומה תפקידו במדפסת שלכם

צילום: CANVA

רוצים לדעת מהו ראש דיו ומה תפקידו במדפסת? מעוניינים להבין מה ההבדל בין טונר לראש דיו או מה זו מחסנית דיו? צריכים לקנות ראש דיו למדפסת אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל? המאמר הבא יעשה לכם סדר בכל המושגים, וילמד אתכם כל מה שחשוב לדעת על ראשי דיו למדפסת.

מה זה ראש דיו למדפסת?

ראש דיו הוא למעשה סוג של מחסנית דיו, עם מכלול ראש ההדפסה שהוא חלק בלתי נפרד מהמבנה שלו. מכלול ראש ההדפסה הזה מקשר בין לוח הבקרה של המדפסת לראש ההדפסה על ידי מגע, והוא מסוגל לשלוט על ההדפסה במדפסת.

מה ההבדל בין דיו לטונר?

- פרסומת -

הדיו הוא נוזל בעל צבע שמשתמשים בו במדפסות רגילות (לא מדפסות לייזר). ואילו טונר זה כינוי של אבקת דיו שממיסים אותה ושמסוגלת להיצמד לדף על ידי חום והצמדה פיזית של גלילים שעוברים על הדף המודפס שנמצא ביניהם. הטונר הוא לא נוזל, והוא לא מיועד למדפסות רגילות, אלא למדפסות לייזר, שמבוססות על שיטה דמוית מכבש.

מה זה מחסנית דיו?

מחסנית דיו, זה בעצם מה שאנחנו מחליפים כשנגמר לנו הצבע במדפסת. מחסנית דיו יכולה להכיל בתוכה ראש דיו למדפסת רגילה או שזו יכולה להיות מחסנית טונר שמיועדת למדפסות לייזר. כלומר, מחסנית הדיו היא בעצם הקיבול שמכיל את הטונר או את ראש הדיו. כאשר ראש הדיו מכיל בנוסף רכיב אלקטרוני ששולט בפועל על הליך ההדפסה.

מהי מחסנית דיו מקורית?

מחסנית דיו או מחסנית טונר מקורית היא מחסנית שיוצרה על ידי היצרן לפי המבנה המקורי הרצוי לסוג המדפסת שלכם. מחסניות אלו הן מחסניות דיו איכותיות שיספיקו להרבה שימושים, ושיתאימו למדפסת בצורה מושלמת. עם מדפסות כאלו אתם יכולים להיות בטוחים שלא ייגרם נזק למדפסת שלכם – וזאת בשונה ממחסניות דיו לא מקוריות, או כאלה שלא מיועדות לסוג המדפסת שלכם.

מה חשוב לדעת לפני רכישת טונר, מחסנית או ראש דיו?

ראשית, כעת אתם יודעים אם אתם צריכים מחסנית טונר (למדפסת לייזר) או מחסנית עם ראש דיו (למדפסת רגילה). השלב הבא הוא לבדוק את סוג המדפסת שלכם, וזאת בשביל שתוכלו למצוא את מחסנית הדיו המתאימה למדפסת שלכם (לרוב, מחסניות הדיו הן ייעודיות לכל מדפסת). בנוסף, אם אתם צריכים לקנות מחסנית דיו למדפסת, בין אם מדובר בטונר למדפסת לייזר או בראש דיו למדפסת רגילה, כדאי שתיפנו רק לחברה ותיקה, מקצועית ובעלת מוניטין, כמו חברת "דיו בזול". חברה מעין זו מציעה שירות אמין ואיכותי, והיא מבטיחה בקרת איכות קפדנית על המוצרים שהיא מוכרת. כך שתוכלו להיות בטוחים שנציגי החברה ישמחו לעזור לכם לבחור את הדיו המתאים לכם, ושהם ימכרו לכם דיו למדפסת שהוא באמת איכותי.