על מה חשוב להקפיד כשעוברים מלהיות שכיר עצמאי לעצמאי?

המעבר משכיר עצמאי כרוך בהשפעה ניכרת, טוב תעשו באם תוודאו שיש לכם רשת ביטחון של חצי שנה של משכורות חודשיות, בצירוף עוד הון עצמי לשם פתיחת עסק עצמאי. "תנקו" את כל החובות הכספיות הקודמות שלכם, והיכונו לגייס את כל מרצכם, משאביכם, זמנכם והונכם בהקמת העסק. אנו מפצירים בכם להשקיע בקריאת המאמר הזה למן התחלתו ועד לתומו, ותגלו, בין היתר, על מה חשוב להקפיד כשעוברים מלהיות שכיר עצמאי לעצמאי?

איך מבצעים את ביטול של תיאום המס?

יש אנשים שחוששים כי פעולת ביטול תיאום מס אינה קלה והיא מורכבת למדי, אבל האמת שזה לא יכול להיות יותר רחוק מהמציאות, בפרט אם הנכם מועסקים במספר עבודות בד בבד ואז עזבתם אחת מהן, ועברתם לעבוד רק במקום אחד. באם ואתם מועסקים בכמה מקומות עבודה, או לחלופין שהחלפתם אותן או צמצמתם אותן, מן הראוי שתמלאו טופס 101, אותו קיבלתם בתחילת העבודה, ובו תציינו שאין לכם עוד הכנסות ממשכורת חודשית.

האם חשוב להקפיד על ניהול זמן נכון כשעוברים מלהיות שכיר עצמאי לעצמאי?

האויב הכי גדול של פרודוקטיביות הינו חוסר מיומנויות בניהול הזמן, ועל כן הרבה יותר מחשוב להקפיד על ניהול זמן נכון כשעוברים מלהיות שכיר עצמאי לעצמאי. תנסו לחשב מה מספר השעות ביום או בשבוע שאתם חייבים לעבוד על מנת להתכתב בהצלחה עם היעדים הפיננסיים העסקיים שלכם. תוודאו שהנכם מסוגלים לייצר מספיק עבודה ביום עבודה סטנדרטי, תוך כדי ניהול זמן נכון בשביל כל המשימות שניצבות בפניכם, עם המעבר להיותכם עצמאיים. יש הרבה משימות שעליכם לצלוח, כמו למשל – למידת טכנולוגיות חדשות, זמן מוקצב לשם שיווק ופרסום, הליכה לבנקים, תפעול העסק, ביצוע מעקב אחרי חשבוניות, כתיבתם והפקתם, ומה לא? לפני זה יתכן שלא עבדתם את כל שעות העבודה במלואן, עבדתם בממוצע רק שש או שבע שעות ביום, כאשר מסך השעות הוקדשו לארוחות צהריים, לפטפוטים עם הקולגות ולשיחות אישיות בטלפון הנייד. כל זה יהיה נחלת העבר עם המעבר לעסק עצמאי, כל שעות היום יוקדשו בהכרח לניהול בית העסק שלכם.

האם יש לתכנן מראש את המעבר משכיר עצמאי לעצמאי?

אף במידה ואתם מתחילים להיות עצמאיים כפרי לאנסרים, ואף במידה ואתם פותחים חברה בע"מ, הנכם צריכים לתכנן היטב את הדרך העצמאית שלכם. תיקחו קודם כל את הזמן שבו אתם עדיין נהנים משכר קבוע בתור שכירים, על מנת להתגלגל עם השכר, תתחילו לבנות את רשימות הלקוחות הפוטנציאליים, על מנת להוכיח לעצמכם שבעת ביצוע המעבר לעצמאיים במשרה מלאה, לא תשבו בציפייה חסרת מעש לכניסה של לקוחות. תקדישו מהזמן שלכם לליטוש החומר הפרסומי שמציג אתכם הכי טוב, ותוודאו שהפרופילים שלכם במדיה החברתית ברורים ומעודכנים לסטטוס החדש שלכם.