מהם 5 כלי הבישול שחובה שיהיו בכל בית

קרדיט תמונה: pixabay

מאבזרים מחדש את המטבח שלכם ומחפשים את כלי הבישול המומלצים, שפשוט אי אפשר בלעדיהם? יש לנו המלצה על 5 כלים שכל מטבח צריך ועל מה לשים דגש כאשר בוחרים את הדגם האולטימטיבי. תתחדשו!

סוטאז' כבר יש לכם?

קומבינציה מנצחת בין סיר למחבת הוא סוטאז'. כלי בישול שיכול לשמש למגוון רחב של שימושים ובמיוחד למאכלים מוקפצים והוא מאופיין בדפנות ישרות ושטח פנים רחב.
בסוטאז' נהוג להשתמש לצריבת סטייקים, צליית בשר, השחמה של עוף, טיגון צ'יפס.
הכלי מתאים גם לבישול בתנור, כי הוא עמיד בחום גבוה. מדובר בכלי בישול שמאפשר לבשל מנות גדולות יותר באופן משמעותי מאשר במחבת סטנדרטית ובשל הצדדים הישרים הוא אף יכול להכיל כמות גדולה יותר של נוזלים.
הכלי מגיע עם מכסה לבישול מהיר יותר באמצעות לכידת חום ולכן הוא גם יכול להתאים ליצירת רטבים. הכלי מגיע מחומרים חזקים ועמידים כמו נירוסטה או ברז יצוק.
ברכישת סוטאז' כדאי לשים דגש על תכונות שיכולות לייעל את תהליך הבישול במגוון טכניקות כמו למשל, תחתית תלת שכבתית מלאה לכל קוטר הסיר למען השגת פיזור חום אופטימאלי גם לאורך הדפנות. מומלץ לבחור מוצר בעל ציפוי נון סטיק למניעת הידבקות וכן מוצר ללא עופרת, ללא קדמיום וללא PFOA.

לא נלחצים – עוברים לסיר לחץ

בחיי היום יום הגדושים אנחנו מחפשים דרכים לקצר תהליכים מבלי לפגוע בביצועים וכאן נכנס לתמונה – סיר לחץ. מדובר בכלי המצויד בווסת לחץ שנועד לשחרר אדים בדרך מבוקרת שמעלה את טמפרטורת המים ואת נקודת הרתיחה ועל ידי זה גם מזרז באופן משמעותי את בישול המזון.
בנוסף לכך, הוא משתמש בכמות מעטה יחסית של נוזלים ולכן הבישול באמצעותו מהווה אלטרנטיבה נהדרת לשימור התכונות החשובות של המזון כמו מינרלים וויטמינים והטעם של האוכל.
סיר לחץ צורך פחות גז או חשמל ובפחות מים ויכול לקצץ בהוצאות הכרוכות במים, גז וחשמל. בנוסף, ניתן לבשל עמו שלל מנות כמו אורז, שעועית, עוף.
חשוב לבחור סיר ממתכת עמידה כמו אלומיניום או נירוסטה וידית ארגונומית לאחיזה נוחה כמו גם מוצר בעל פעולה שקטה עם מכסה קל לפתיחה ופשוט לנעילה בטוחה.

אל תדלגו על סט מחבתות

מחבת היא פריט סופר שימושי ורצוי שיהיו לכם מגוון מחבתות במטבח כמו מחבת לשקשוקה, מחבת פסים ומחבת פנקייקים וכדומה.
בכל אופן, יש לוודא שמדובר במחבת עם הולכת חום גבוהה כאשר הולכת החום צלויה בחומר הגלם האיכותי כמו נירוסטה.
היות וישנה נטייה פוטנציאלית להידבקות והיצמדות המזון לתחת המחבת, כדאי מלכתחילה לבחור דגם בעל ציפוי נון סטיק.
בעת הרכישה שימו דגש על אחיזה ארגונומית נוחה, מתחת שניתן לנקות במדיח כלים, תחתית שתתאים לכל סוג של כיריים כמו גז או אינדוקציה וכן לתנור.

להרגיש כמו שפים עם סכין מקצועית

- פרסומת -

סכין שף הפכה לאחת הכוכבות הבלתי מעורערות במטבח לפעולות של פריסה, חיתוך וקיצוץ בדרך יעילה ומהירה, חיתוך סימטרי ונוח. שימו לב לסוג הלהב ולחומר הגלם של הלהב וכן למידות כך שהסכין תתאים לגודל ולמבנה כף היד.
אל תתפשרו על כמות גבוהה של פחמן בסכין להפחתת פעולת ההשחזה וכן על תוספת של חומר אנטי בקטריאלי כמו גם זמן איכות של עד 10 שנים של יצרנים מובילים בתחום.

לאפות בחדווה עם התבנית הנכונה

אוהבים לאפות? אין ספק שאתם חייבים להחזיק במטבח תבניות אפייה ממגוון סוגים ובמגוון גדלים כמו תבנית אינגליש קייק צרה או תבנית קפיץ שמאפשרת לשחרר את התחתית מהדפנות.
שימו לב שיש מגוון חומרים בתבניות אפייה ולכל אחד מהם יתרונות אחרים מסיליקון גמיש ועד זכוכית עמידה שקופה כולל אלומיניום שעמיד בטמפרטורה גבוהה. התאימו את סוג התבנית גם לסוג המאפה, הטמפרטורה, הגודל של המנה לפי נפח מבוקש.