מה צריך לדעת על ביטול פסילת רישיון

ב-31 במרץ 2017 העבירה הכנסת הישראלית חוק המבטל את שלילת הרישיון המנהלי בגין עבירות תנועה. הצעת חוק חדשה זו התקבלה בהצבעה של 63 מול 45 ומשמעותה היא שנקודות התנועה יימחקו עם תשלום הקנסות. חוק זה נכנס לתוקף ב-1 באוגוסט 2017 והוא מאמץ לשפר את שיא הבטיחות בתעבורה של ישראל. אמצעי זה נועד לייעל את תהליך הסרת נקודות התנועה מרישיון הנהיגה. חוק התעבורה הישראלי מאפשר לבטלו ללא כל סיבה ספציפית, אך עד כה רק צו בית משפט יכול היה לבטלו.

ביטול שלילת רישיון מנהלי יאפשר לנהגים שכישורי הנהיגה שלהם השתפרו עם הזמן, או מסיבות שאינן בשליטתם, לשוב ולנהוג ללא צורך בצו בית משפט. כאשר נתפסת מבצעת עבירות תנועה, השוטר יוציא לך הודעה על נקודות תנועה. אם תצבור מספיק נקודות, רישיון הנהיגה שלך יישלל על ידי משרד התחבורה.

לשוטרים יש סמכות להוציא הודעה על נקודות תנועה, אך לא סמכות לבטלן. כמו כן, ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה לבטל את הרישיון אם נשלל עקב צבירת נקודות תנועה. מומלץ לפנות באמצעות עורך דין תעבורה שלילת הרישיונות נעשית על ידי משרד התחבורה, לא על ידי שוטרים. לכן, אם נתפסתם מבצעים עבירות תנועה וצברו מספיק נקודות כדי שרישיון הנהיגה שלכם ייפסל על ידם, אפשר לבקש שיעשו זאת בבית המשפט כי רק להם יש סמכות לשלול את רישיון הנהיגה שלכם בנקודת זמן זו

ביטול שלילת רישיון מנהלי

ביטול שלילת הרישיון המנהלי מוסדר בחוק על ידי ביטול ההחלטה לבטל רישיון מינהלי. ביטול של החלטה זו אינו מעשה המבטל עונשים פליליים כלשהם המוטלים בחוק, אלא מהווה רק אמצעי להשבת הרישיון. משטרת ישראל הודיעה לאחרונה כי היא מבטלת את שלילת הרישיון המנהלי שהוכנסה לפני כשנה. מדיניות חדשה זו תאפשר לעבריינים לשמור על רישיון הנהיגה והנקודות ברישום התעבורתי שלהם אם ישלמו קנס במקום שלילת רישיון.

- פרסומת -

המדיניות החדשה כמו גם הישנה תחול רק על מי שיבצע עבירות קלות כמו נהיגה במהירות מופרזת, חניה על מדרכות או נהיגה ללא משקפיים.

עורך דין תעבורה בבאר שבע יריב בן שחר מרוצה מההחלטה הזו ומרגישה כי היא צודקת יותר מלקיחת רישיון נהיגה ממישהו בגין עבירות קטנות.