מעונות היום: "בלי פיתרון כולל למשבר – לא נחדש את הלימודים לאחר החגים"

משבר מעונות היום המפוקחים והמטפלות עולה שלב עם מסיבת עיתונאים משותפת שכינסו הבוקר ראשות הארגונים הגדולים, ויצ"ו, נעמ"ת ואמונה. "בימים הקרובים נצא למחאה ציבורית: נהיה ברחובות ובצמתים"

מעונות היום המפוקחים
ראשות ארגוני הנשים המפעילים את מעונות היום המפוקחים. צילום: יחצ

מעונות היום והמטפלות קיימו הבוקר (א׳) מסיבת עיתונאים דחופה בכפר המכביה בעקבות המשבר הגדול ביותר מאז קום המדינה של החינוך לגיל הרך.

מעונות היום סובלים ממחסור של מאות עובדות בעקבות השכר הנמוך, יש צפיפות רבה ונטישה של מטפלות מחנכות את המערכת. בנוסף, יש חוסר ודאות קשה עם המתווה לקורונה – אף אחד עד לרגע זה לא הציג מתווה אמיתי למעונות היום. כל אלה ועוד הובילו את ראשי מעונות היום ומטפלות מחנכות לצאת למאבק על מנת להיכנס למשא ומתן תחום בזמן ובתקציב עם הממשלה.

כזכור, ביום חמישי האחרון שרת החינוך ביטלה את פגישתה עם ראשי המעונות על מנת להביא פיתרון למצוקות העולות מהשטח.

ליאורה מינקה, יו"ר תנועת אמונה: "אין לקיחת אחריות של ממשלת ישראל על גיל הרך. מעולם מצב מעונות היום במדינת ישראל לא היה במצב כל כך חמור. יש מחסור עצום בכח אדם. המחסור לא מאפשר לנו להבטיח טיפול מיטבי לילדים. התקציב שאושר בממשלה לא מהווה פיתרון למעונות היום. מזלזלים ההורים, מעולם לא היה מצב שעשרה ימים לפני תחילת השנה שההורים לא יודעים כמה תעלה השנה. ביחד עם ההורים נדאג שלא יזלזלו בהם. במעונות היום אין מתווה להפעלת המעונות בתקופת הקורונה, בממשלה חושבים שהילדים נולדים בגיל שלוש.
הדרישה שלנו לקיום משא ומתן תחום בזמן ובתקציב, בתקציב הנוכחי. משרד החינוך צריך לטפל במשבר היום ולא בינואר. ללא פתרון מיידי, לא נפתח את שנת הלימודים לאחר החגים״.

- פרסומת -

חגית פאר, יו"ר נעמ"ת: "אנחנו נמצאים במשבר. במדינת ישראל נולדים בגיל 3. היום מתכנס קבינט הקורונה לשיח שנת הלימודים ואין לנו שום מתווה, שכחו אותנו בבית. אני קוראת לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, אנחנו שותפות שלך למהלך היסטורי שיש לעשות היום, כאן ועכשיו, ולטפל בשכר העובדות שלנו כדי שנוכל לשמר את העובדות ולגייס עובדות חדשות. אנחנו סוגרות כיתות ומעונות כי אין לנו כח אדם. אתם תמצאו אותנו ברחובות ובכל מקום אפשרי, נלחמות ונאבקות״.

מירה מינס, מנכ"לית ויצו העולמית: "המדינה חייבת לקחת אחריות על עולם הגיל הרך. המשבר במעונות במעונות חמור מאי פעם. בזמן שאנחנו יושבים כאן חסרות מאות מחנכות – מטפלות בכדי לפתוח את השנה הקרובה.
אנחנו צריכים עוד מטפלות מחנכות, אנחנו צריכים לשלם להם כראוי. נדרשת לקיחת אחריות של הממשלה ומשרד החינוך. הגיל הרך זה לא נטל – זה נכס. ההשקעה לאומית בגיל הרך מוכרחה לגדול, כבר בתקציב הזה. אנחנו בצורה הזאת לא נוכל להפעיל את ענף הגיל הרך לאחר החגים".