מעוררת השראה: אפרת חרזי תרמה כליה ופרצה בריקוד – שהסעיר את הרשת

תרומת כליה אפרת חרזי

אפרת חרזי (42) היא אמא לחמישה מפתח תקווה. לפני כשנתיים קיבלה אפרת החלטה משמעותית – לתרום כליה לאדם זר, מה שנקרא "תרומה אלטרואיסטית" באמצעות עמותת מתנת חיים ובשבוע שעבר, אחרי תהליך ארוך של מיון והמתנה, ההשתלה יצאה לפועל.

את מה שקרה יומיים אחרי הניתוח, כבר קשה היה לצפות.

"שכבתי במיטת בית החולים וכשבשלב מסוים השפעות התרופות ומשככי הכאבים פחתו הרופאים הפצירו בי לעמוד על הרגלים ולזוז קצת, במטרה לזרז את ההחלמה," מספרת חרזי.

"לא כל כך ידעתי מה לעשות עם עצמי ואז נזכרתי בשיר חדש יחסית של עילי בוטנר שנקרא 'רק טוב' ואני מאוד אוהבת, הפעלתי אותו בטלפון והתחלתי לרקוד. בעלי, יוסי, החליט לצלם את הסיטואציה הכואבת והמיוחדת ומשם זה כבר התגלגל לרשתות החברתיות ולעילי בוטנר עצמו ששיתף בעמוד שלו. הפוסט והסרטון זכו למאות תגובות ושיתופים ולראיונות נוספים בתקשורת".

- פרסומת -

אפרת וכוכב, רגע לפני הניתוח. צילום: יוסי חרזי

בשיחה איתי מספרת חרזי על ההחלטה לתרום כליה. "זה התחיל לפני קצת יותר משנתיים. יש שיגידו 'משבר גיל 40' אבל אצלי זה לא הגיע ממשבר אלא להיפך, ממקום של 'אפרת, ברוך ה' הקמת משפחה, זוגיות מאושרת ועבודה שאת אוהבת – מה עוד את יכולה עכשיו לתרום לאחרים ולהעניק מהטוב שאת זכית לו. היו לי כמה מחשבות בעניין ולבסוף החלטתי על תרומת כליה באמצעות עמותת מתנת חיים."

"בהתחלה שיתפתי רק את בעלי, שתמך מהרגע הראשון. אבל איכשהו התהליך עצמו של הבדיקות והמבדקים נמשך כמעט שנה וחצי. כנראה שאיפשהו בפנים עוד הייתי צריכה להתבשל עם הרעיון – אבל הכיוון היה כל הזמן חיובי."

לפני מספר שבועות התבשרה אפרת שנמצאה נתרמת מיועדת. תלמידת תיכון בת 17 ממושב באזור שדרות שמטופלת כבר שנה וחצי בדיאליזה, פעמיים שלוש בשבוע, בבית החולים שניידר בפתח תקווה.

תרומת כליה אפרת חרזי

"כשהתחלתי את התהליך ידעתי שאני רוצה לתרום לאדם צעיר יחסית, כזה שיש לו משפחה ושאני יכולה להעניק לו מלבד אריכות ימים נוספת – גם איכות חיים חדשה. כששמעתי על כוכב ידעתי שזה בדיוק מה שחלמתי."

בשיחה איתה מרבה אפרת להדגיש את המקום של האמונה בקב"ה לאוך כל התהליך ובכלל, בחיים. "אחרי הניתוח קיבלתי המון תגובות, חלקן כמובן תומכות וחיוביות אבל היו גם כאלה 'מורידות' שבאו ממקום דואג ואכפתי אבל לא הצליחו להבין למה 'לפגוע' כביכול בעצמי ובמשפחתי עבור אדם שאני לא מכירה. לכולם עניתי – הקב"ה שהיה איתי 42 שנים והוביל אותי כל החיים יהיה איתי גם בהמשך. אני בריאה, המשפחה שלי בריאה, ואני בטוחה שבורא עולם ישמור עלינו ויעניק לנו את הביטחון והבריאות שאנחנו צריכים. שלוחי מצווה אינם ניזוקים".