חידוש טכנולוגי-הלכתי: מצלמות ומערכות אבטחה ללא חילול שבת

פריצת דרך ראשונה מסוגה שקיבלה את אישורם של מכוני הכשרות הבכירים והמחמירים בעולם למערכות תקשורת, אבטחה ובית חכם ללא חשש חילול שבת.

מצלמות אבטחה
צילום: יח"צ

בשורה טכנולוגית לשומרי תורה ומצוות: לראשונה כשרות מהודרת שמאפשרת להפעיל מצלמות אבטחה, מערכות אזעקה ומערכות טכנולוגיות לבית חכם בשבתות וחגים ללא שום חשש חילול שבת.
ההתקדמות הטכנולוגית מייצרת לעיתים קרובות אתגרים לשמירה על כללי ההלכה. התרחבות השימוש באמצעי מיגון ואבטחה מתקדמים כמו מצלמות ומערכות אזעקה כמו גם הכניסה של טכנולוגיות 'בית חכם' לעסקים, מוסדות, בתי כנסת ואף בתים פרטיים, יצרו שאלות הלכתיות מורכבות על הפעלת המערכות בשבתות וחגים.

אמצעי הבטיחות ופתרונות התקשורת המתקדמים מבוססים בדרך כלל על חיישני תנועה או משקל המפעילים את המערכות הטכנולוגיות השונות וכך נגרמים חילולי שבת לפי רבים מהפוסקים. ואכן, בקרב החרדים לדבר ה', יש רבים הנמנעים מלעבור בשבתות בסמיכות למקומות ומבנים עם מערכות צילום ואבטחה הפועלות ללא הפסקה.

כעת, לאחר שנים ארוכות של פיתוח התאמות טכנולוגיות תוך התייעצות והדרכה ממכוני הכשרות המובילים בתחום הטכנולוגיה, מציגה חברת 'קוריץ מערכות' פיתוח חלוצי של התאמת מערכות טכנולוגיות לקהל שומרי תורה ומצוות עם חותמות הכשרות של המכון המדעי טכנולוגי להלכה בראשות הגאון רבי אברהם משה הלפרין ומערכת הכשרות המהודרת סטאר קיי בראשות הגאון רבי משה היינעמאן.

תהליך פיתוח ההתאמה הטכנולוגי שזכה לאישור הלכתי, נמשך מספר שנים שבמהלכן שקדו טכנאי החברה על הפתרון המהודר ביותר. המצלמות, האזעקות, החיישנים, הגלאים ומערכות חשמל חכם שיותקנו במערכות הכשרות, יכללו התערבות ברמת התוכנה ובמקרים מסוימים אף ברמת החומרה, זאת מבלי לאבד פונקציונליות קיימת.

- פרסומת -

מנדי קוריץ מבעלי 'קוריץ מערכות': "התפתחות עולם המערכות הטכנולוגיות הציב אתגר משמעותי לשומרי התורה ומצוות. כמעט בכל פינת רחוב, מוסד או עסק קיימות מצלמות שמצלמות ומקליטות את הנעשה ברחוב זאת בהתבסס על חיישני תנועה. השקענו משאבים ומאמצים רבים בפיתוח ההתאמות טכנולוגיות שיעניקו מיגון מושלם ללא חשש חילול שבת. התוצר הסופי שזכה לאישורם של מערכות הכשרות המובילות, הינו בשורה אמיתית לשומרי שבת כהלכתה".