משה ואהרון OUT רוני ספרוני IN

למה מתחפשים הילדים החרדים? מסתבר שגם במגזר החרדי אוהבים סלבס – 40% מהילדים החרדים יתחפשו השנה לדמויות מהמקרא ולמעלה מ-20% יתחפשו לדמות הראשית בתכנית הרדיו 'רוני סיפורוני'.

עודד בן צבי 13/03/2008

למה מתחפשים הילדים החרדים? מסתבר שגם במגזר החרדי אוהבים סלבס- 40% מהילדים החרדים יתחפשו השנה לדמויות מהמקרא ולמעלה מ-20% יתחפשו לדמות הראשית בתכנית הרדיו 'רוני סיפורוני'.

כמו בכל חג בכל שנה, עורך רדיו 'קול-חי' המיועד למגזר החרדי והדתי סקר בין מאזיניו כדי לדעת מה מעדיף הציבור החרדי. אלפי המאזינים שהשתתפו בסקר בנושא חג הפורים הפתיעו בעיקר בנושא התחפושות. הדמויות המקראיות מהוות נושא קבוע בתחפושות, אך מי שהפתיעה השנה, הייתה הדמות של 'רוני סיפורוני' , סלב לכל דבר לילדי המגזר. רוני היא דמות הנושא בתכנית הילדים הפופולרית ברדיו 'קול חי', הוא שולח את הילדים מידי שבוע למשימות, חד חידות ומשמש גיבור הסיפורים אותם מחברת הסופרת החרדית מנוחה פוקס.

- פרסומת -

מלבד הדמויות המקראיות ורוני סיפורוני, יתחפשו הילדים החרדים לחיות ולמוצרי מזון.

נתונים מעניינים נוספים שהתגלו בסקר :כ-40% יכינו את התחפושת שלהם בעצמם ורובם ישקיעו בה סכום של עד 100 שקלים רק עשירית מקוני התחפושות המוכנות יהיו מוכנים להשקיע יותר מ-200 שקל.

כשליש ממשתתפי הסקר אמרו כי ישלחו יותר מ-20 משלוחי מנות, רוב הציבור יקנו ממתקים בתפזורת וישקיעו מזמנם כדי להכין ולסדר בעצמם את משלוח המנות. את החג יחגגו בסעודת פורים עם המשפחה הקרובה (42%) וכל השאר עם המשפחה המורחבת.