משפצים את הבית – אלו גופי התאורה שאתם חייבים להכיר

לתאורה אפקט משמעותי על סביבת המגורים והיא יכולה לשלוט ברמות מצב הרוח, ביצירת האווירה, בפרודקטיביות. בבואכם לתכנן את המרחב לקראת תהליך השיפוץ הקרב ובא קחו בחשבון מראש את שכבות האור שתרצו לייצר במרחב באמצעות גופי תאורה מסוגננים.

שימו לב שנהוג לבסס כל חלל על שלושה רבדים של אור: תאורת עילית המציעה הארה מקיפה ומלאה על שטח רחב ככל שניתן, תאורה תכליתית מכוונת מטרה שמעניקה אור ביעדים אסטרטגיים נבחרים ותאורת מבטא למטרות הדגשה.
כדאי שתהיה נציגות לכל שכבת תאורה. שוק התאורה הנוכחי מציג מגוון רחב של גופים מאירים בשלל סגנונות ומאפשר להתאים את האובייקט הנחשק לקו הסגנוני השולט במרחב, גודל החלל והפוזיציה המבוקשת.
לפניכם הכרות קצרה עם מספר סוגים של גופי תאורה ועצות כיצד לבחור את הגופים הנכונים לבית שלכם:

להשקיע בתאורה שקועה
לחללים צפופים ועמוסים יחסית בעלי תקרה נמוכה יכולים להתאים גופי תאורה שקועים אותם ניתן להשקיע בעומק התקרה או בעיבוי של קיר גבס וכך לחסוך בשטח ובמקום ולשמור על חלל פנוי, קליל ואוורירי יותר.
ישנם ספוטים שניתן להשקיע ולכוון למוקדים שונים. ישנם גופים שקועים שאפשר גם להשקיע בעיבויי קיר וכן מסלולי תאורה ליניאריים שגם הם מותקנים בתקרה או בקירות ומתפקדים כתאורה ממוקדת משימתית. 

תלויים ואפקטיביים – מנורות תלויות
גופי תאורה תלויים מוצעים בגרסאות דקורטיביות מרשימות במגוון גדלים ואורכים כמו נברשות בעלות זרועות מתכווננות ומנורות עוצמתיות או גופים קומפקטיים תלויים שאפשר להתקין זה לצד זה ולייצר משחק בין פרופורציות ואורכים, למשל, כאלה שירחפו מעל השיש במטבח או מעל פינת האוכל או שולחן הסלון.
ניתן למצוא מנורות תלויות בצבעוניות מגוונת שיוסיפו נקודה צבעונית נועזת לחלל. החליטו אם ללכת על נברשת הצהרתית בשיק נוסטלגי או על מנורה דרמטית מונוכרומטית בטוויסט מודרני.
מבחר חומרי הגלם הוא עשיר כולל מתכות, עצים המוסיפים מגע של חמימות גדילים ייחודיים מפלסטיק ועוד. החליטו על חומר הגלם לפי חומרי גלם שחוזרים בחלל כך שייווצר קשר חזותי ואחידות רציפה וכן לפי תנאי השטח. לדוגמא: בחללים הנוטים לרטיבות כמו חדרי רחצה ומטבח כדאי לבחור מנורות אטומות לנוזלים. 

- פרסומת -

עמודי תאורה – עמודי התווך של הבית
מנורה עומדת נחשבת לפריט דקורטיבי ופרקטי חובה בבית. גוף תאורה שניתן להציב על הרצפה בנישות או בפינות אסטרטגיות, לצד הכורסא או ליד הספה. מנורות רצפה ושולחן מהוות גופי תאורה עצמאים ניידים שאפשר להזיז ממקום למקום והן לרוב מאירות שטח נבחר ומוצעות במגוון טמפרטורות אור ועוצמות לפי בחירה.
ההיצע כולל מנורות עומדות פיסוליות אמנותיות שיכולות לתת גם טון עיצובי בהשראת פריטים מהטבע, בצורניות אמורפית מגוונת, בטוויסט יוצא דופן. ישנם דגמים שמאפשרים לכוון את הגובה של מוקד האור ונעים בין סגנון קלאסי למודרני כמו גם כוללים דימר לוויסות טמפרטורת האור וכן נורת LED חסכונית בצריכת האנרגיה המפיקה אור נעים. 

טיפים לבחירת מנורות לבית
חשבו על הקשר ההדדי בין הגופים מבחינת סגנון עיצובי והאם הם מתקשרים זה עם זה מהאספקט העיצובי בין אם מדובר בחומרי גלם תואמים או צבעוניות שחוזרות בכל אחד מהגופים או הצבת הגופים זה לצד זה כך שיאירו חזק יותר יחדיו.
אל תתפשרו על איכות המנורות ובצעו את הרכישה בחברת תאורה שמציעה אולמות תצוגה עם יועצי תאורה מיומנים ואתר מכירתי בו תוכלו להתרשם ממבחר הגופים וכן להחליט על פי המידות, התקציב והטעם האישי בנוגע לגופי התאורה שישתלבו בסופו של דבר בפרויקט האדריכלי שלכם.