שחזור מידע – למי זה מתאים?

קרדיט תמונה FREEPIK
שחזור מידע הוא תהליך של שחזור נתונים מהתקן אחסון או מדיה כגון כונן קשיח, כרטיס זיכרון, התקן USB או קלטת גיבוי. ישנן סיבות רבות מדוע עולה הצורך לשחזר מידע מכונן קשיח או מהתקן אחסון, כשחלק מהסיבות הללו כוללות שחזור נתונים שנמחקו, שחזור קבצים שאבדו או שחזור מידע בעקבות וירוס כופר שתקף את המחשב.

שחזור מידע – כיצד תהליך שחזור הנתונים מתבצע?

תהליך שחזור מידע נעשה בדרך כלל בשתי שיטות מרכזיות:

  1. השיטה הראשונה היא להשתמש בכלי תוכנה שיכולים לסרוק את התקן האחסון לאיתור שגיאות, ולאחר מכן לשחזר קבצים על סמך מיקומם. 
  2. השיטה השנייה היא שימוש בכלי חומרה שיכולים לנתח את הרכיבים הפיזיים של הכונן, ולשחזר מהם את הנתונים והמידע שאבד.

כיוון שמדובר על תהליכים מורכבים בתחום המחשוב, חברות שחזור מידע מקצועיות ומוסמכות בתחום יכולות לספק את השירותים הללו עבור אנשים פרטיים, עסקים וחברות שזקוקים לשחזור של מידע חשוב שאבד או נפגם.

וירוס כופר – איך הוא משפיע על המידע שקיים במחשב?

- פרסומת -

תוכנת כופר היא סוג של תוכנה זדונית המגבילה את הגישה למחשב או לשירות מקוון עד שהמשתמש ישלם כופר. הווירוס יכול לאחוז במחשב או ברשת ולהצפין קבצים מסוימים, וכך להפוך אותם לבלתי נגישים עד שהמשתמש משלם. התקפת תוכנת כופר מתחילה בדרך כלל בהודעת דואר אלקטרוני המכריזה על כך שהווירוס מכוון למשתמש ועליו לשלם כדי לקבל גישה מחדש. 

הדוא"ל עשוי גם לספק הוראות כיצד לשלם את הכופר כגון מתן פרטי תשלום בטופס מקוון, או שהוא עשוי לכלול קישורים לאתרים שבהם משתמשים יכולים לשלם. תוכנות זדוניות שונות מגיעות בדרך כלל כקובץ הפעלה במסווה של תמונה או וידאו מצורף, אך הוא עשוי להגיע גם כקישור זדוני שעבורו המשתמש יצטרך להוריד ולהפעיל. 

שחזור מידע כתוצאה מווירוס כופר

וירוסי כופר הופכים פופולריים יותר ויותר. הם מצפינים את הנתונים במחשב שלך, נועלים אותך מחוץ לחשבון שלך ודורשים כופר כדי לקבל אותם בחזרה. ישנן שתי דרכים לשחזור מידע טיק טק ונתונים לאחר שווירוס כופר הצפין אותם, המהלך הראשון הוא לגבות את כל הקבצים החשובים בכונן קשיח חיצוני או באחסון בענן, המהלך השני כולל שחזור של הקבצים מנקודת גיבוי או שחזור מערכת שנוצרה לפני שהתרחשה מתקפת תוכנת הכופר

כדאי לדעת כי ניתן לנקוט צעדים מסוימים על מנת למנוע התקפות של תוכנות כופר עתידיות, כמו גיבוי קבוע של קבצים חשובים באמצעות אחסון בענן או כונן חיצוני.

נכתב בשיתוף בניית אתרי אינטרנט