מתי שווה לאסוף ולהחזיר רכב שכור מנקודות שונות?

עולמנו הופך יעיל ומהיר. כולנו מפיקים תועלת משלל האפשרויות שהמודרניזציה מביאה עמה וכך -בין היתר – אנחנו גם טסים הרבה יותר לחו"ל. ממש כפי שלהזמין טיסה ולהסדיר מגורים הפך לעניין של מה בכך, כך הפכה גם השכרת רכב בחו"ל אפשרית לארגון מן הכורסא בסלון ובעלות השווה לכל כיס.

אביעד ברטוב 19/02/2020

בחירה לשהות בחו"ל כאשר לרשותנו עומד רכב אישי, 24 שעות ביממה, מעניקה לנו חופש תמידי לבחור היכן בדיוק לעבור, איפה לעצור ולמשך כמה זמן. מכיוון שחופשה בחו"ל מתחילה בדרך כלל בנחיתה בשדה תעופה מרכזי, זוהי הנקודה הפשוטה והנוחה ביותר במהלך הטיול לקבלת הרכב. יחד עם זאת, רבים לא מודעים לכך כי לא תמיד יש חובה להחזיר את הרכב לאותה הנקודה בה קיבלנו אותו – ולכן, הכנו לכם סקירה המרכזת בתוכה את כלל היתרונות והנקודות שיש לשים אליהן לב כאשר יוצאים לטיול בחו"ל באמצעות רכב שכור:

חופשה שמבלים באזור שצורתו הכללית מאורכת

השכרת רכב בחו"ל תוך קבלתו בנקודה אחת והחזרתו בנקודה אחרת מתאימה מאוד למי שמתכננים לבלות חופשה באזור שאחד ממאפייניו הוא צורה כללית ארוכה וצרה יחסית. כך למשל כשמדובר בטיול המתנהל לאורך קו חוף, כשחוצים מדינה מקצה לקצה (או בין שתי ערים מרכזיות בה) כשעוברים ממדינה למדינה ועוד.

- פרסומת -

אין קושי לתכנן טיולים באירופה כך שיתחילו ויסתיימו באותה נקודה – מסלול מעגלי, טיול כוכב או כל שילוב בין השניים יאפשרו לנו לערוך טיול נהדר שבסופו נחזיר את הרכב בשדה התעופה בו נחתנו וגם נמריא חזרה ארצה; אך לא פעם מסתבר כי ניתן להפיק אף יותר מן השהות המתוכננת באירופה אם נשכיל לתכנן מסלול שאינו מסתיים דווקא באותה הנקודה בה התחיל. כדאי לדעת שנקודת איסוף הרכב ונקודת החזרתו יכולות אפילו להיות במדינות שונות. בכל רחבי אירופה המערבית אפשר לעבור בין מדינות עם רכב שכור ללא כל קושי – אולם חשוב לתת את הדעת על כל הסידורים בהם כרוכה חציית גבול בין מדינות, כגון אופן התשלום עבור שימוש בכבישי אגרה, כיסוי ביטוחי (כלומר, לאן לפנות על מנת לקבל סיוע במקרה של תקלה, תאונה וכדומה) אזורים בהם אסור להיכנס עם רכב שכור ועוד.

מה חשוב לקחת בחשבון?

אם אתם מוצאים עצמכם מתכננים שהות בחו"ל במהלכה אתם מעוניינים שיעמוד לרשותכם רכב שכור, ואם אתם מתלבטים אם לתאם את קבלת והחזרת הרכב כך שיתרחשו באותו מקום או בשתי נקודות שונות, יש כמה דברים שכדאי שתתנו עליהם את הדעת:

השכרת רכב בחו"ל היא פשוטה לתיאום וניתן להשיג רכבים מצוינים במחירים נוחים מאוד. כדאי לדעת שהחזרת רכב שכור במקום שאינו הנקודה בה אספתם אותו עלולה להיות כרוכה בתשלום – כך שמומלץ לברר היטב מראש מהו הסכום שיגבה מכם עבור השירות, כיצד ומתי תבוצע הגביה וכדומה. מלבד עלות נוספת אפשרית העשויה להיות כרוכה בכך, תנו דעתכם על דברים כגון – האם נחצה גבולות עם הרכב השכור? איך צריך להתארגן כך שנחצה כל גבול בקלות, ממש כמו המקומיים? האם אנו מעוניינים להשתמש בכבישי אגרה? כיצד נקפיד למנוע מצב של צבירת חוב לתשלום בגין שימוש בכבישי אגרה באזורים השונים דרכם נעבור? מי ינהג ברכב לאורך המרחקים אותם אנו מתכננים לעבור? איזה דגם של רכב שכור לבחור כך שיתאים לדרישות תכנון איסוף והחזרה בנקודות שונות (תא מטען גדול מספיק למשל?) ועוד.

היות ובימינו קל מאוד לתאם השכרת רכב בחו"ל כך שאיסוף הרכב והחזרתו יבוצעו בשתי נקודות שונות, מומלץ מאוד לעשות שימוש באפשרות זו כאשר היא אכן המתאימה ביותר. אם אתם נוחתים בשדה תעופה מרכזי, יכול מאוד להיות שכדאי לכם לאסוף את הרכב השכור כבר בשדה ומשם לצאת אל הטיול המתוכנן שיסתיים עם המראתכם ארצה משדה תעופה גדול אחר, שם גם תחזירו את הרכב. תכנון הטיול תלוי במגוון שיקולים ומושפע גם מהעדפות אישיות – וודאו שאתם יודעים בדיוק כמה מוסיפה בחירה כזו למחיר הכולל של השימוש ברכב והאם זה משתלם עבורכם, התארגנו מראש באופן שימנע תקלות קטנות כגון עיכוב במעבר גבול כדי להסדיר עניין הקשור ברכב השכור ודאגו לטפל מראש בכל הכרוך בהשכרת הרכב שלכם – כאשר כיום ניתן לטפל בכל צורך מראש בקלות ולהגיע לטיול שלכם רגועים.