מתכננים הריון? ריכזנו עבורכם עצות שיעזרו לכם להתכונן להריון בתקופת הקורונה

תכנון הריון בזמן קורונה. תמונה: pixabay

הקורונה פגעה בכולנו, אין ספק. לצערנו הרב אנחנו שומעים בשבועות האחרונים על יותר ויותר נשים בהריון שלא התחסנו וחלו בנגיף, אושפזו ולא עלינו אף נפטרו. בכדי לא להגיע למצבים כאלו ולנהוג באחריות אספנו עצות מעידית ורד מנהלת תחום בריאות האישה ואינה לוין רכזת התחלה בריאה מקופ"ח מאוחדת.

הקורונה שהכניסה את כולם לחרדה גדולה מקשה וגורמת לבלבול והיסוס בעיקר בקרב נשים בהריון, בגיל הפריון, אחרי הלידה ונשים מניקות. אין עוררין על כך שכדי להפחית סיכון בהידבקות בקורונה בהיריון, מומלץ להשלים 2 מנות חיסון בתקופת תכנון ההיריון ולא להמתין.

בשל חומרת מחלת הקורונה ופגיעתה הקשה ההמלצה להתחסן לכלל האוכלוסייה ובמיוחד לנשים בגיל הפוריות. לאחר שניתנו כבר מיליוני חיסונים בעולם, אין כל תיאור לפגיעה בפריון בעקבות החיסון לא של נשים ולא של גברים, החיסון בטוח ויעיל.

ממחקרים שבוצעו בנושא עולה כי נשים הרות, ובמיוחד נשים עם סיכון בריאותי ומחלות רקע, הנדבקות בקורונה במהלך הריון, מצויות בסיכון מוגבר בהשוואה לנשים שאינן הרות לפתח סיבוכים נשימתיים הדורשים טיפול נמרץ וצורך בהנשמה וכן הפרעות בקרישת הדם.

- פרסומת -

תקופת תכנון ההיריון רגישה ומיוחדת ולה השפעה ניכרת על חיי המשפחה, האישה, העובר והילוד. הכנות מקדימות לתקופה זו יכינו את הגוף לעבור את תקופת ההיריון באופן אופטימלי. קיבצנו עבורכם מס עצות שיעזרו לכם להתכונן בפתחה של תקופה מופלאה מלאת שינויים.

חומצה פולית הנמצאת גם במזונות מסוימים כגון תפוזים, בננות, ירקות ירוקי עלים ובמוצרי בשר, מונעת מומים עובריים במערכת העצבים וחיונית ליצירת כדוריות דם אדומות. מומלץ לצרוך חומצה פולית בכל תקופת הפריון ובעיקר 3 חודשים לפני הריון. המינון המומלץ 400 מיקרוגרם בכל יום ( 5 מ"ג יומי בהתוויה רפואית ולפי הצורך).

בדיקות סקר גנטיות מתעדכנות תדיר ולכן לפני כל תכנון הריון, מומלץ להתייעץ עם אחות סקר גנטי ולבצע בדיקות מותאמות. מטרת הבדיקות היא לאתר מוקדם ככל האפשר זוגות שעלולים להיות נשאים של מחלות גנטיות תורשתיות ולאפשר תכנון טוב יותר של החיים המשפחתיים הבריאים לעתידם המשותף.

יש חשיבות גדולה להשלמת חיסונים כגון חצבת, חזרת, אדמת, אבעבועות רוח, שפעת בעונה וכמובן חיסון קורונה עוד לפני תחילת ההיריון כדי למנוע תחלואה וסיכון לאישה ולעובר. כדי לדעת איזה חיסון עליך לבצע יש להתייעץ עם אחות במרפאה או עם הרופא המטפל

מניעת עישון. עישון – אקטיבי ופאסיבי – בתקופת ההיריון מגדיל את סיכוייה של האישה ההרה למצבים רפואיים העלולים לסכן את חייה ואת חיי העובר שלה. התוצאות עלולות להיות חמורות ביניהן פגיעה בהתפתחות העובר, משקל לידה נמוך, לידה מוקדמת, פגות, הפלה, מומים מולדים ועוד. חשוב לדעת כי במאוחדת ניתן לקבל תמיכה וליווי מקצועי של מומחים בתחום הגמילה מעישון אשר מלווים את האישה ובן/ בת זוגה (במידה והאישה מעוניינת בכך).