נס גלוי: אחרי עקרות של 10 שנים, ותשעה חודשים בדיוק לאחר חנוכת המקווה שתרמו בעצת הרב קנייבסקי – נולד בן

נס גלוי: בדיוק 9 חודשים לאחר חנוכת המקווה במושב פתחיה- בן נולד לאחר כ-10 שנות עקרות לבני זוג מבית שמש שגייסו את המימון לבניה

מקווה. צילום: קובי כץ

כ-10 שנים ניסו בני הזוג וקסלר מבית שמש להיפקד בילדים. הנס הגדול הגיע לאחר שהחליטו ללכת בעקבות עצתו של הרב חיים קנייבסקי שליט"א ולגייס מימון לבנייתו של מקווה טהרה מפואר לנשים. יחד עם עמותת טהרת המשפחה הגיע וקסלר למושב פתחיה, הזדעזע ממצב המקווה במקום- והחליט שהוא נרתם לסייע. לאחר מאמץ רב וקסלר גייס למעלה מרבע מיליון שקלים- והמקווה המפואר נחנך במקום בהשתתפות בני הזוג לאחר חג הפסח.

לפני כחודש, בדיוק 9 חודשים אחרי חנוכת המקווה- נולד לבני הזוג בן ראשון. "יש עוד רבים עם סיפור דומה לוקסלר. פשוט מדהים לראות ניסים כאלו כל פעם מחדש.", מתאר מנכ"ל עמותת טהרת המשפחה עקיבא ויינר.

בני הזוג יוסף חיים ואהובה וקסלר מבית שמש ניסו במשך כ-10 שנים להביא ילדים לעולם, אך למרות כל הניסיונות לא זכו להיפקד. "מישהו חיבר אותי לעמותת טהרת המשפחה והציע לי לנסות לסייע להם- זאת לאור עצתו של שר התורה הרב חיים קנייבסקי שבניית מקווה היא סגולה להיפקד בילדים, כמו שהרב אומר שבניית מקווה זה "פריה ורביה". בסמוך לכך גם נפטר מורי ורבי הרב ניסים קרליץ זצ"ל והיה לי חשוב גם לעשות משהו גדול וחשוב לעילוי נשמתו- והחלטתי לצאת לדרך."

באותם ימים עלה צורך ברור לבניית מקווה חדש במושב פתחיה שבמועצה המקומית גזר. וקסלר הגיע למקום יחד עם מנכ"ל העמותה עקיבא וויינר והזדעזע. "המקווה היה פשוט לא ראוי לטבילה – מוזנח, ישן, רטיבות, קר מאוד. הבלנית שנפגשה איתנו אמרה שנשים פשוט הפסיקו להגיע לטבול". וקסלר לא חשב פעמיים והחליט שהוא נרתם לסיוע במימון הבניה שעלותה מאות אלפי שקלים.

וקסלר, מלמד בתלמוד תורה, מעולם לא התרים או גייס כספים ומצא את עצמו בסיטואציה חדשה ומורכבת. "עברתי פשוט בבתי כנסת בירושלים, בבני ברק ובעוד ערים וכך לאט לאט אספתי כספים. כשהגיעה הקורונה וההגבלות לא אפשרו את ההגעה הפיזית- אז התחלתי פשוט להרים טלפונים לחברים, מכרים ומי שיכול לעזור".

מקווה שנבנה בסיועו ארגון טהרת המשפחה. צילום: קובי כץ
- פרסומת -

בליווי ובסיוע של עמותת טהרת המשפחה ולאחר מאמץ רב הצליח וקסלר לגייס למעלה מ-250,000 שקלים כשעלות הפרויקט כולו נאמדת בכ-850,000 ₪. המועצה מימנה עוד כרבע מליון שקלים, 100,000 נוספים הגיעו מועד המושב והשאר מתרומות נוספות.

לאחר חג הפסח האחרון נחנך במקום המקווה החדש ובטקס השתתפו גם בני הזוג וקסלר. מבחינת נשות המושב – סוף סוף היה להם מקום ראוי לטבול ואכן חל זינוק במספר הנשים הטובלות. מבחינת בני הזוג וקסלר- חנוכת המקווה היתה תחילתה של הברכה שהגיעה לביתם.

לפני כחודש, בדיוק 9 חודשים לאחר חנוכת המקווה ולאחר כ-10 שנות נישואים, זכו בני הזוג להיפקד- ואהובה ילדה בן ראשון. בשמחת ברית המילה השתתפו גם אנשי "טהרת המשפחה" שהפכו ממש לחלק מהמשפחה.

לאחר הנס הגדול- וקסלר החליט להמשיך למשימה הבאה ולגייס כספים למקווה נוסף- " אנחנו מודים לה' יתברך על הנס והחסד הגדול שעשה עימנו. המצווה הזו היא זכות גדולה ולכן החלטתי להירתם למימון בנייה של מקווה נוסף- הפעם במושב תירוש במועצה האזורית מטה יהודה."

מנכ"ל עמותת טהרת המשפחה עקיבא ויינר אומר כי ממש לא מדובר בנס היחיד מסוג זה- "וקסלר מצטרף לתורמים רבים נוספים שהתגייסו למען בנייתו של מקווה ונפקדו בדיוק 9 חודשים אחרי חנוכת המקווה. קשה לנו להסביר את זה במילים- אבל ראינו בחוש ובבירור איך הזכות הזאת של בניית המקווה עמדה לתורמים שנפקדו מיד לאחר חנוכת המקווה שתרמו."