שירות משפחתי: חמש אחיות – שירות לאומי במקום אחד

האחיות לבית משפחת קפלן. צילום:פפארצ'י

תכירו את עמית קפלן, בת 22 מחיפה, שסיימה לפני כשנתיים שירות לאומי דרך עמותת בת עמי ב"אחוזת ילדים" – פנימייה פוסט אשפוזית לילדים ולנוער אחרי אשפוז פסיכיאטרי.

עד כאן, מדובר במעשה שגרתי וכמו עמית משרתים עוד אלפי ישראלים וישראליות מדי שנה בשירות לאומי במקומות שונים, אך כאן מתברר שעמית לא היחידה שהתנדבה באחוזת ילדים, כמו עמית – גם ארבע אחיותיה של עמית עשו את השירות שלהם באותו המקום בדיוק!

"אנחנו חמש אחיות שעשו שירות באותו מקום. שחר אחותי הבכורה, סללה את הדרך." מספרת עמית "אחרי ששחר סיימה שנה אחת של שירות, היא רצתה למצוא תקן קרוב לבית שלנו כדי לשלב לימודים לפסיכומטרי. אז היא רצתה ללמוד רפואה (היום היא כבר בשנה שישית, רגע לפני שמתחילה סטאז') וחיפשה תקן בית. היא שמעה על המקום והלכה לבדוק ומיד התאהבה במקום"

וכמו במירוץ שליחים, לאחר ששחר אחותה של עמית התנדבה באחוזת ילדים בכל שנה בת אחרת לבית משפחת קפלן מאיישת את התפקיד. "אחותי נועם, שמעה משחר על המקום ומאד רצתה את אחד התפקידים. בניגוד לשחר, נועם בחרה בתקן המרפאה שנמצא באחוזת ילדים. היא הייתה אחראית על כל התרופות שמביאים לחניכים, קביעת תורים למרפאות השונות וחלוקת מרשמים. נועם אהבה את המקום והתחברה מאוד לרכזת שעבדה איתה" ממשיכה עמית.

- פרסומת -

"כשנה לאחר מכן, אחותי יובל חיפשה שירות. היא רצתה שירות משמעותי וכמובן ששתי אחיותיי המליצו על המקום. יובל עשתה בדיקה וסגרה שם מאד מהר, גם יובל עשתה את התקן של נועם במרפאה. כשיובל סיימה, עומר אחותי התחילה שירות במקום אחר אבל הרגישה שהיא רוצה להתנדב קרוב יותר לבית. אחיותיי המליצו לה על המקום, והיא סגרה בתקן של יובל ונועם. וכך גם אני הגעתי לשם, כמובן שלא יכולתי לשבור את המסורת".

עמית קפלן. צילום: רועי חרזי

בשונה מאחיותיה, עמית התנדבה במרכזייה החינוכית של אחוזת ילדים "הייתי אחראית להכין ולבנות את התכנים שהצוות החינוכי מעביר לחניכים. בתקופת הקורונה היינו צריכות לעבוד על הרבה תכנים כדי להעסיק את הילדים. יש פערים בין הגילאים השונים שבפנימייה ולכן הי צורך בתכנים שיתאימו לשכבות גיל שונות. זה דרש הרבה יצירתיות, סבלנות, חשיבה מחוץ לקופסא. מדובר במקום מהמם מעין חממה מיוחדת שרוצה להעניק ולתת.

העבודה בפנימייה הייתה מאתגרת אבל התחברתי למקום מאד מהר. למדתי הרבה מהצוות שעבדתי בו, קיבלתי כלים רבים שלקחתי לחיים הפרטיים שלי, נחשפתי לעולם הטיפולי, ולמדתי "להיכנס" לראש של אותם חניכים, להבין מה מניע אותם, מה מעניין אותם, מה הם מחפשים. למדתי המון חומר ונחשפתי להרבה תכנים, ידע ופעילויות. הייתה אווירה מדהימה. עבדתי יחד עם שינשינים שהיו מלאים באנרגיות וברכזת שעלתה על כולם בתחום הזה."

ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות השירות הלאומי-אזרחי: "בנות השירות מהוות משפחה להרבה מאד אנשים איתן מתנדבות מדי יום והופכות להיות חלק חשוב ומשמעותי במקומות השירות שלהן וכמובן חלק משמעותי בחוסן החברתי של מדינת ישראל. מרגש לראות אחיות אשר חיבור למקום ההתנדבות כה חזק ועוצמתי, גרם להן להמשיך ולהתנדב שם. אנו מאחלים לכל מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי אזרחי יום משפחה שמח."