נעים להכיר: משפחת מגנטי

(צילום: קובי סלע יחסי ציבור)

בימים אלה, מושק לראשונה בישראל ובעולם החרדי כולו, משחק מגנט יפהפה המתאים במיוחד למשפחה החרדית והדתית: מדובר במשחק מגנטים מעוצב, הניתן להצמדה בשכבות ומאפשר לילדים וילדות ליצור לעצמם 'תמונות' מחייהם, סיפור ויזואלי פרי חלומו של הילד.

עידן הראל 30/08/2009

משחק השכבות המגנטי, הינו פיתוח ייחודי ראשון מסוגו, שפותח בליווי מחנכים ומוחים דידקטיים. המשחק מעניק לילד ערכים, ידע, מיומנויות רגשיות, לימודיות, מחשבתיות ומוטוריות, תוך כדי חוויית משחק רבת הנאה. הפעילויות לפיתוח כישורים שניתנות במשחק, מלווה בהוראות להורים כיצד להפוך את המשחק לבעל תועלת מקסימאלית, תוך הנחייה של הילד והולכתו להליך חשיבה מתפתח.

"משפחת מגנטי היא המצאה גאונית ומלומדת", מסביר יצחקי גרינפלד, יוצר המשחק, "המוכיחה שניתן להקנות כישורי תפישה מחודדים תוך שימוש בחומר תורני, מבלי להתפשר על איכות משחק ו/או על איכות התכנים בהם נתקל הילד הצעיר". סדרת המוצרים החדש, משתלבת עם חומרי למידה נוספים שמפתחת החברה עבור גננות והחינוך המיוחד.

- פרסומת -

ערכים בקופסה 55 תמונות ואיורים ממוגנטים בכל קופסת משחק, מספרים ללא מילים על אהבת תורה, יראת שמים, כיבוד הורים, הכנסת אורחים, אחריות, מסירות, ותרנות, שותפות ועוד. המשימה המוצגת לילד כולל הנחייה להרכיב את התמונות המופיעות בחוברת או תמונות פרי דמיונו, תוך שהוא מספר את הסיפור ה"מסתתר" בתוך התמונה.

דמויות תלת ממדיות כל דמויות המגנט המצולמות נוצרו מפלסטלינה ע"י בת שבע ראב"ד, הסיבה: דמות מאוירת מפלסטלינה יוצרת עומק של תלת ממדי בצילום, הרבה יותר מסתם תמונה.

העשרת שפה ואוריינות

קופסאות המשחק על חלקיו ואיוריו מאפשרים להורים לחדד תכונות נדרשות אצל ילדיהם. למשל שיום (הכרת שמות חפצים ואביזרים), יכולת השוואה (מראים שני חלקים ושואלים – מה דומה ביניהם? מה שונה?) מילים והיפוכן (ילד – ילדה, סגור – פתוח, גבוה – נמוך). שייכות (של מי הפמוטים? של מי העגלה? למי שייכות הנעליים?) מיון (סידור קבוצות חפצים – דמויות, רהיטים, כלי אוכל) הבחנה מילולית (אילו חלקים מתחילים באות א'? אילו מסתיימים באות מ'? אילו שמות של חלקים מתחרזים?) יצירתיות ודמיון (מה אומרים אבא ואימא לילדים? במה מברך סבא את הנכד? למי מציירות הילדות ציור? הבעה רגשית (מה מרגיש אבא כשהוא לומד תורה עם בנו? כיצד מרגישה סבתא כשהנכדה באה לבקרה? איך תרגיש הנטלה אם הילד ישכח להניח אותה ליד המיטה? מוטוריקה (אפשר להניח את חלקי המשחק על כל שטח הלוח, וכן זה על גבי זה, בווריאציות שונות ותוך דיוק ביצירת התמונה, לחיזוק היכולת המוטורית והקואורדינציה התמצאות במרחב (היכן נתלה את התמונה? מי יושב על הספה? מה בתוך הארון? מה נניח על השולחן? מה לימין המיטה? מה לשמאל השידה? מה לפני? מה אחרי? מה מתחת? מה מעל?)

עד כה הופקו 2 קופסאות שונות ובקרוב תשווקנה קופסאות נוספות, בכל אחת מצורפת חוברת בת 48 עמודים עם הצעות ל"סיפורים משפחתיים", כשמצרפים את פריטי 2 המשחקים הרי שכמות ה"תמונות המשפחתיות" גדלה פי 4. אפשר לצרף לוח מגנט גדול, או להסתפק בלוח המגנט המצורף ותמיד אפשר ליצור גם "ציורי מקרר" על דלת המקרר…

מחיר קופסת משפחת מגנטי: 120 שקלים, מחיר היכרות: 99.80 שקלים (עד ר"ה) מחיר לוח מגנט גדול: 20

להשיג ברשת חנויות גרינטק ובחנויות הנבחרות.