נציגי הציונות הדתית המליצו לנשיא המדינה על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה: "בכנסת הקרובה נפעל למען אזרחי ישראל כולם"

בישיבה בבית הנשיא

חברי הכנסת מהציונות הדתית אורית סטרוק (יו"ר הסיעה) אוהד טל ומשה סלומון החכים המיועדים החדשים ומזכיר הסיעה יוסי כהן הגיעו לסבב התייעצויות בבית הנשיא.

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק מהותיקות בממשלה הבאה אמרה: למעשה אין כל צורך אמיתי במפגש עם הנשיא. אפשר בקלות לחשב את מספר המנדטים ולדעת מי יהיה בע"ה ראש הממשלה. מדובר בטקס בלבד.
אבל הטקס הזה, דוקא בשל היותו טקס, הוא מרגש ומרומם מאד. טקס שבו יהודים שהגיעו ארצה מכל קצוות תבל, הם או הוריהם וסביהם, מגיעים יחדיו לבית נשיא מדינת ישראל, כדי להמליץ מי יהיה ראש ממשלת ישראל – טקס כזה, דורות ספורים אחורה, היה בלתי אפשרי בכלל. הטקס הזה הוא במובן מסוים תמצית האירוע ההיסטורי של קיבוץ-גלויות ושל שיבת-ציון, שאנחנו זוכים לחיות בתוכו וגם לפעול למענו, ולהיות אסירי תודה על הזכות העצומה הזאת.
הבהרנו לנשיא שבכוונתנו לפעול למען המטרות שבעבורן הציבור שלח אותנו לכנסת ולממשלה, תוך התחשבות בכלל אזרחי ישראל, גם אלה שלא בחרו בנו.

בישיבה בבית הנשיא

עוד הוסיפה סטרוק כשנשאלה על ידי הנשיא הרצוג על מערכת המשפט: "אנחנו מלאי הערכה למערכת המשפט – אבל אין ספק שיש הרבה מה לתקן ויש ציבור גדול שמחכה לתיקון הזה". ח"כ אורית סטרוק לנשיא הרצוג בנוגע לרפורמות עתידיות במערכת המשפט.

חה"כ המיועד אוהד טל: בכנסת הקרובה נפעל למען אזרחי ישראל כולם באופן ממלכתי, קשוב ומכבד.
יו"ר המפלגה שלנו הוכיח בעבר כאשר שימש כשר את הדבר הזה.
גם סוגיות חברתיות יהיו במרכז סדרי העדיפות שלנו- הקשר עם יהודי התפוצות, חינוך, זהות יהודית ועוד.

- פרסומת -

ח"כ המיועד סא"ל במיל' משה סולומון: כשליחי העם בכנסת הקרובה נפעל למען כל אזרחי מדינת ישראל בממלכתיות ובאחריות, נטפל בסוגיות החברתיות והכלכליות, הזהות היהודית והמשילות, החינוך וקליטת עלייה לטובת כלל הקבוצות בחברה הישראלית.