נתניהו על סמוטריץ': "אני הרבה פעמים נתקל בחברים שרוצים לעזור לי יותר ממה שאני צריך"

קרדיט: סיון פרג׳

יו"ר הליכוד והאופוזיציה, ביבי נתניהו התייחס בוועידת ראשי המפלגות של התאחדות התעשיינים למשבר עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ואמר כי "אני הרבה פעמים נתקל בחברים שרוצים לעזור לי יותר ממה שאני צריך. סמוטריץ' מעלה הצעות משלו, אבל מי שמחליט על המדיניות זה מפלגת השלטון וראש הממשלה, וההצעה שלו לא מחייבת אותנו.

אני לא מתכוון לשנות את החוקים של מדינת ישראל". כמו כן התייחס נתניהו לתיקים שסמוטריץ' רוצה ואמר כי "התיקים המרכזיים של האוצר הביטחון צריכים להישאר אצל הליכוד. בשביל זה אנחנו צריכים ליכוד גדול וכמובן שהציונות הדתית תהיה בקואליציה וגם בן גביר. אנחנו נקים ממשלה לאומית. אבל הניהול התמרכזי יישאר בליכוד וככה נוביל לתוצאות".

כמו כן התייחס נתניהו לבעיית יוקר המחייה ואמר כי "צריך להקפיא את המשכנתאות ואת מחוללי האינפלציה. הרי מה שמחולל את האינפלציה זה כמה מרכיבי יסוד שהם החשמל המים, הדלק והארנונה. אם אתה עוצר את הגלגל הזה אז כולם נעצרים. הייתי בהלם שבממשלה עכשיו הם לא עצרו את זה, וזה גם לא היה עולה כלום. אבל אתה לא יכול לשים נהג של קורקינט בתוך מרצדס". כמו כן ציין נתניהו כי "אין סתירה בין כלכלת שוק חופשי ורווחה.

קרדיט: סיון פרג׳

בלי שוק חופשי אין כסף לרווחה. הדבר הזה כבר מובן היום. בגרעין של הכלכלה החופשית אנחנו נותנים לעסקים להתקדם ומוחקים את הבירוקרטיה איפה שזה אפשרי, וכשיש לך את זה, אז יש לך כסף לתת וקודם כל הייתי נותן לזוגות צעירים. לכן אמרתי כבר בממשלה הקודמת שניתן חינוך חינם מגיל 3. אבל עכשיו שואלים אז מה המקורות, אז יש תקבולי מיסים וגם קרן העושר מהגז הטבעי- הקרן נועדה לחינוך. הגז הטבעי מחזק את הכלכלה והתעשייה ומעניק לנו עוד כסף לרווחה". כמו כן ציין נתניהו "אני רוצה שילדים ילמדו אנגלית חובה כבר בגן. אנחנו גם נמצא דרך לצרף את החרדים בהידברות".

- פרסומת -

נתניהו התייחס גם לסכנה הגרעינית מצד רוסיה ואמר כי "כשהמלחמה הזו התחילה חשבתי שהסבירות לכך היא לא גבוהה, אפילו נמוכה מאוד, כי לא מדובר באייטולות או טאליבן. עכשיו זו נקודה מאוד מסוכנת לאנושות ואם הייתי עכשיו בשלטון הטלפון הראשון שלי היה לנשיא ארה"ב".