סמוטריץ' בכנס קטיף: "דרסו אותנו כאופוזיציה ברמה הכי קשה שיש"

סמוטריץ בכנס קטיף. צילום :מרב ורנר
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התראיין לעמית סגל בכנס מרכז קטיף לאחריות לאומית לציון 17 שנה לעקירה מהגוש. על הממשלה: "אנחנו מנהלים דיון בנינו לגבי גבולות הכוח. בצד השני לא עושים את החשבון הזה". על גוש נתניהו: "העורף שלנו זה המחנה הלאומי. אנחנו מיעוט ובברית הזאת אנחנו מרוויחים. גם אם לא בהכל מסכימים"

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התראיין לעמית סגל בכנס מרכז קטיף לאחריות לאומית לציון 17 שנה לעקירה מהגוש והתייחס לממשלה הנוכחית, הברית של מפלגות המחנה הלאומי והשינויים שיוביל כאשר יחזרו לשלטון. על ההתנתקות: "האירוע שהביא אותי לפוליטיקה. קו פרשת המים שלא יהיה אותו דבר לאחר מכן. גם ברמה האישית של מעצר בשב"כ. הניסיון להפוך את כולנו לאויביי העם. זה גרם לי ללמוד משפטים ולהקים את רגבים ולהבין שאם כל העבודה שאנחנו משקיעים ברגלים מישהו השתלט על המדינה והמדינה היא השחקן החזק ביותר. החלטנו שצריך לקחת אחריות על המדינה. בהתחלה בכלים חוץ פרלמנטריים ואחרי זה מתוך הפרלמנט".

סמוטריץ בכנס קטיף. צילום :מרב ורנר

על החיבור למחנה הלאומי: "אני חושב שאחת התבונות של כולנו לאחר הגירוש זה שצריך להתחבר לעם ישראל בניסיון להביא את המפעל הציוני היפה לעם ישראל ואז התחילה הפריצה של הגרעינים התורניים ופנים אל פנים ומיזמים שפועלים עד היום. אנחנו צריכים להתחבר לכל עם ישראל אבל יש לנו מעגל קרוב ברית של המחנה הלאומי שמחוברים לאותם ערכים. החיבור של המחנה הלאומי על ערכים ולא על בסיס אינטרסים אישיים. העורף שלנו זה המחנה הלאומי. אנחנו מיעוט ובברית המחנה הלאומי אנחנו מרוויחים. גם אם לא בהכל מסכימים".

על היחסים עם ש"ס: "יש לנו ויכוח נוקב ארוך שנים עם ש"ס על משרד הדתות. יש הבדלי השקפות ואינטרסים ואנחנו רוצים לעשות תיקונים ולא כמו שעשו בממשלה האחרונה. אבל בסוף יש עיקר וטפל. חייבים להיות בצד הנכון של ההיסטוריה והעם היהודי. הלקח המרכזי של ההתנתקות היה להתחבר לעם. אני שם כל מה שהיה בעבר מאחורה".

על החזרה לשלטון: "יש לנו אחריות גדולה גם כאשר נחזור לאחוז בהגה השלטון לעשות דברים אחרת. אני מתכנן שורה של תיקונים שיחזירו את האיזונים למערכת. אחרי שהדמוקרטיה נחטפה על ידי אהרון ברק. הוציאו את הכוח מנבחרי הציבור שמייצגים את קולו של העם. צריך לעשות את זה בהרבה שיח והידברות ומוכן גם לפשרות אבל יש גם צד שני.

- פרסומת -

"יש משהו מאוד מרשים בציבור שלנו. אנחנו מנהלים את הדיון בינינו לבין עצמנו לגבי גבולות השיח וגבולות הכוח. בצד השני לא עושים את החשבון הזה. תסתכלו מה קרה בשנה האחרונה. דרסו אותנו כאופוזיציה ברמה הכי קשה שיש. אנחנו לא נתנהל כמוהם אבל בהחלט נממש את הזכות והחובה לייצג את הרוב בציבור".