שירותי שילוח בינלאומי לגאורגיה – 3 טיפים חשובים

שירותי שילוח בינלאומי לגאורגיה עלולים להיות מורכבים, בעיקר בשל פערי שפה ומנטליות. איך מתגברים זה הדברים? הנה 3 טיפים חשובים

ליאוניד עלה לישראל מגאורגיה לפני 20 שנים. אמנם הוא חי ונושם את מדינת ישראל, אולם הלב שלו תמיד היה שייך קודם כל לגאורגיה, מולדתו. לאורך השנים עסק ליאוניד בהרבה מקצועות, אולם בשנים האחרונות הוא מתמקד דווקא בתיאום בין אנשי עסקים ישראליים שרוצים לעשות עסקאות בגיאורגיה. "המנטליות הגיאורגית היא מאוד מסורתית וסגורה", אומר ליאוניד. "בגלל זה יש הרבה חשש להתעסק עם אנשי עסקים ממדינות רחוקות, בטח אם הן נחשבות למדינות מערביות. בנוסף, יש את עניין השפה. גיאורגית לא דומה לשום שפה אחרת ואנשי עסקים גיאורגיים מעדיפים לעשות עסקים עם מי שדובר את שפת האם שלהם. ככה נחסכות הרבה מאוד אי הבנות ואפשר לנהל את הדברים בצורה חלקה".

תחום עניין נוסף שמגלים ישראלים בגיאורגיה הוא עניין הנדל"ן. "הבתים והדירות בגיאורגיה מאוד זולים, בטח בהשוואה לישראל", אומר ליאוניד. "כתוצאה מכך, יש ישראלים רבים שמשקיעים כסף בנכסי נדל"ן. חלק מהישראלים מגיעים לכאן לחופשות, אחרים משכירים את הדירות ונהנים מהתשואה. כך או אחרת, גם כאן, מדובר בעסקים עם מקומיים שלרוב לא דוברים אנגלית ולכן התקשורת איתם מצריכה גורם מקומי". 

 

- פרסומת -

שירותי התיווך שמציע ליאוניד כוללים גם שירותי שילוח בינלאומי לגאורגיה. אמנם הוא לא עושה בפועל את השילוח, אולם הוא מדריך את הקונים או בעלי העסקים בנוגע לטפסים, חפצים או מוצרים שכדאי לשלוח מישראל לגאורגיה. בתור מומחה לעניין, ליאוניד נותן 3 טיפים חשובים בנושא שירותי שילוח בינלאומי לגאורגיה. הנה הם:

  • לעבוד עם חברה שמציעה שירות כולל – הכוונה היא שיש חברות שעושות רק את השילוח לגיאורגיה, אבל לא דואגות להביא את המוצר או הטופס ליעדו, כלומר יש צורך בחברה נוספת. עדיף להמנע מחברות כאלו, שכן אז הדברים יכולים ליפול בין הכסאות ומאוד קשה יהיה למצוא את מה ששלחתם. הדבר הזה עלול לגרום עלויות ועיכובים מיותרים, שאפשר בקלות לחסוך.
  • זמינות ואפשרות מעקב – שירותי שילוח בינלאומי לגאורגיה יכולים להיות כרוכים בהמתנה ארוכה, שעלולה לעלות לכם הרבה כסף. ודאו שהחברה משלחת במהירות וביעילות את המוצרים. בנוסף, חשוב לוודא שיש לכם את היכולת לעקוב בכל רגע נתון אחר מיקומו של המשלוח. בדרך הזו תוכלו לדעת האם אתם עומדים בזמנים או שיש צורך בשינויים כלשהם כדי שכל התהליך יתופעל באופן יעיל ואפקטיבי. 
  • מחיר – כמובן שיש את אלמנט המחיר, אבל לפעמים כדאי לשלם טיפה יותר בשביל ראש שקט וידיעה שהמשלוח שלכם נמצא בידיים טובות. 

אני מציע לבחור בחברה שנותנת שירות כולל ולהיות בקשר רציף עם איש מקומי שידאג שהכל מתנהל על מי מנוחות.