ספר השיאים של גינס הכריז על האיש עם האף הכי ארוך בעולם – והוא לא משלנו

בתמונה - אף שבטוח לא היה זוכה בתחרות. צילום: אנגלה רומא, פיקסלס

אחת הטענות האנטישמיות הנפוצות ביותר אומרת כי ליהודים יש אף ארוך. כך הם מוצגים עד היום בקריקטורות גזעניות נגד החרדים, היהודים, הציונים ועוד. במהלך עליית הנאצים לשלטון אפילו יצאו מדריכים כיצד לזהות יהודי באמצעות שימוש במוטיב האף הגדול וכן צוירו דמויות של יהודים בהקשר הזה.

אלא שכעת בחנו בספר השיאים של ג'ינס את האף הכי ארוך בעולם דווקא במסגרת של תחרות בקטע חיובי. ומה התוצאות? ובכן, הכירו את האיש עם האף הכי גדול בעולם, שהוא המלך הבלתי מעורער בתחום הזה.

כבר יותר מ־10 שנים אין מתחרה ראוי לאף הארוך והמרשים של מחמט אוזיורק הטורקי, שהאורך שלו הוא כ-8.8 ס"מ. האלוף הקודם שהשאיר אחריו את שיא כל הזמנים נפטר. מדובר בהיסטוריון אנגלי שפסל שעווה בצורת האף שלו מוצג כבר שנים במוזיאון Ripley's Believe It Or Not Not בתערוכה נודדת בעולם.

אז קצת רקע – מדי שנה אנשים רבים מרחבי העולם, בעלי אף ארוך ומחודד, מתחרים על שיא גינס בתור "האדם עם האף הארוך ביותר בעולם". בשנת 2010 גבר טורקי בשם מחמט אוזיורק, הוכתר כבעל התואר שעדיין בחיים. ביום חמישי האחרון, שיאי גינס פרסמו כי יש אישור רשמי לכך שהוא נושא "המלך הבלתי מעורער של בעלי האף הגדול".
משיאי גינס נמסר: "ניסינו בכל כוחנו למצוא אדם עם אף ארוך יותר משל מחמט אוזיורק אך לא מצאנו. האף המפואר שלו, המתנשא לאורך של 8.8 ס"מ, הוא עדיין הארוך ביותר שקיים אצל אדם חי".