צב אל צב, קו אל קו: צב ים נדיר בקע מהביצה עם שני ראשים ושש רגליים

זן נדיר של צב ים, בקע מהביצה כשהוא עם שני ראשים ושש רגליים. לדברי המומחים מדובר בסוג מסוים של תאומים סיאמיים, בדיוק כמו אצלנו בני האדם

צב ים. צילום: pexels

אם לא מספיק שצב ים מסוג טראפין היהלום הוא זן נדיר בפני עצמו הרי שבמרכז לחיות הבר Wildlife Centers שבמסצ'וסטס נולד טראפין בעל שני ראשים ולכן המומחים היו בהלם. הסיבה לכך  לדברי המומחים היא שיבוש גנטי בלידתו של הצב הזעיר שהוביל לכך שהוא יהיה עם שני ראשים ושש רגליים.

והנה עוד עובדה מרתקת שרק מוסיפה לעניין ייחודיות מדהימה: הצב מוציא ראש אחד בכל פעם כשהוא עולה לנשום מעל המים ולכן הצב מסוגל לנשום ולאכול מכל אחד מראשיו באופן נפרד.

כשצב הים התחיל לסדוק את קליפת הביצה, המומחים נדהמו לראות שהוא בעל שני ראשים. הם מיד עצרו את ההתקדמות שלו למים כדי שיוכלו לחקור מקרוב את הנושא. בדרך כלל בעלי חיים שנולדים עם פגם גנטי לא שורדים, אבל במקרה הזה המטפלים של הצב אופטימיים. לדבריהם הם ימשיכו לעקוב אחרי הגדילה שלו ובעוד ארבעה שבועות הצב יעבור בדיקת CT כדי להעמיק יותר במוחם של הזוחלים.

לדברי המרכז שמטפל בצב: "מבחינה גנטית הוא הכי דומה לתאומים סיאמיים שקיימים אצל בני האדם. במקרה הזה לצב יש שני ראשים ושש רגליים כאשר שני הצדדים פעילים והצוות הווטרינרי שלנו משתוקק ללמוד עליהם עוד".