סקר חדש: רוב הציבור בעד קיום פגישה בין בנט לאבו מאזן

מסקר שנערך על ידי אנשי יוזמת ז'נבה עולה כי 51% מהישראלים תומכים בקיום פגישה בין ראש הממשלה בנט ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ורק 39% מתנגדים לכך. אגב, בקרב מצביעי ימינה התמיכה עומדת על 40%.

אבו מאזן
אבו מאזן בפגישתו האחרונה עם מנהיג ישראל. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

סקר יוזמת ז'נבה, שנערך בשבוע שעבר על ידי מכון מדגם בניהול מנו גבע בקרב מדגם מייצג של 504 ישראלים, הראה שאם הממשלה תקדם תהליך מדיני עם הפלסטינים, תגדל התמיכה בממשלה בקרב 43% מהציבור ותקטן אצל 38%. לפי אותו הסקר, התמיכה תגדל בקרב 77% ממצביעי יש עתיד, 75% ממצביעי כחול לבן ו־92% ממצביעי העבודה.

אלו כמובן לא נתונים מפתיעים מאחר ומדובר במפלגות שמאל-מרכז מובהקות שמצביעיהם משתייכים לצד השמאלי של המפה הפוליטית. יחד עם זאת, הנתון לפיו 40% ממצביעי ימינה תומכים בפגישה בין המנהיגים מוכיחה ככל הנראה שמצביעי ימינה אינם "אנשי ימין קלאסיים" ומדובר בתת-מגזר פוליטי בעל דעות עצמאיות וליברליות.

בסקר נשאלו המשתתפים גם לדעתם על זהות המחליף של מנהיג הרשות הפלסטינית אבו מאזן. על פי הנתונים שנבדקו נמצא שרוב הישראלים סבורים שהמנהיג הפלסטיני שיחליף את אבו מאזן יהיה שלילי יותר כלפי ישראל (50%), לעומת 16% החושבים, אולי מקווים, שהמנהיג הפלסטיני הבא, יהיה מי שיהיה מתי שיבוא, יהיה יותר חיובי כלפי ישראל והיהודים החיים בה.

עוד עולה מהסקר כי כמחצית מהישראלים (49%) תומכים בדו שיח גלוי וישיר עם החמאס בעוד 40% מהישראלים מתנגדים לכך באופן ברור. כמו כן מנתוני הסקר ניתן לראות כי רוב הישראלים היו רוצים לדעת יותר על המתרחש בתוך החברה הפלסטינית (57% רוצים, 43% לא רוצים) וכי 67% מאמינים לנשיא ארה"ב לשעבר טראמפ, בדבריו לעיתונאי ברק רביד, שנתניהו מעולם לא היה מעוניין בהסכם.

- פרסומת -

לדברי גדי בלטיאנסקי, מנכ"ל יוזמת ז'נבה, "הציבור לא קונה את מדיניות ניהול הסכסוך של הממשלה, והוא יותר מציאותי ממנהיגיו. בנט ולפיד צריכים להקשיב לציבור ולפתוח מיד בתהליך מדיני עם ההנהגה הפלסטינית."